חדש: סמארטפון לעיוורים של קוואלקום ופרויקט RAY

הטלפון יכול להמיר טקסט לשמע, לקרוא צבעים, לשמש ככלי ניווט, סורק ברקודים ואף יש בו נגן MP3 עם לחצנים גדולים במיוחד ■ בנוסף הוא כולל את כל התכנים של הספרייה הלאומית לעיוורים

אחרי ששינה את חייהם של החירשים ולמרות שיש למכשיר פוטנציאל אדיר לשפר את איכות חייהם, הטלפון החכם השאיר את העיוורים מאחור, אבל לא עוד. היום (ב'), השיקה חברת הטכנולוגיה והשבבים קוואלקום יחד עם פרויקט RAY הישראלי לפיתוח מכשירים נגישים לעיוורים ועם הספרייה המרכזית לעיוורים וכבדי ראייה, את מכשיר הטלפון הראשון שפותח במיוחד לעיוורים ולקויי ראייה.

מפתחי הטלפון, בחנו מבחר של מכשירים שכבר קיימים בשוק לשיפור חייהם של עיוורים, ושילבו אותם למכשיר יחיד. כך, הטלפון יכול להמיר טקסט לשמע, לקרוא צבעים, לשמש ככלי ניווט, סורק ברקודים ואף יש בו נגן MP3 עם לחצנים גדולים במיוחד. בנוסף הוא כולל את כל התכנים של הספרייה הלאומית לעיוורים.

הממשק, כמו בסמארטפון רגיל, הוא באמצעות תנועות הידיים והאצבעות, אולם הפלט הוא רק בשמע ומישוש. הטלפון הוא בעל מערכת הפעלה אנדרואיד המופעל באמצעות מעבד Snapdragon של קוואלקום. הפצת המכשיר באופן מסחרי בישראל תחל בינואר 2013, בארבע חנויות מיוחדות לאנשים עיוורים.

הטלפון הייעודי הוא חלק מפרויקט Wireless Reach שהושק בשנת 2006, וכולל 73 פרויקטים שונים שנועדו להעצים קהילות מעוטות יכולת באמצעות השימוש בטכנולוגיה של פס רחב למכשירים ניידים.