יעל גרמן ומאיר כהן מצטרפים למפלגת "יש עתיד"

ראש עיריית הרצליה יעל גרמן וראש עיריית דימונה מאיר כהן הודיעו הערב על הצטרפותם למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד ■ לפיד: "גרמן וכהן מתמודדים יום יום עם הבירוקרטיה ששוחקת את אזרחי ישראל"

ראש עיריית הרצליה יעל גרמן וראש עיריית דימונה מאיר כהן הודיעו הערב על הצטרפותם למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד. במסיבת עיתונאים שהתקיימה הערב (ב') בירך יאיר לפיד את גרמן וכהן על הצטרפותם ואמר: "יעל ומאיר הם בדיוק האנשים שיודעים שהשיטה לא עובדת. הם אלה שמתמודדים כבר שנים, כל יום מחדש, עם זה שהפוליטיקאים שלנו לא דואגים לציבור, אלא רק לעצמם. הם פה כי הם הבינו שעד שלא נחליף את השיטה, שום דבר לא יזוז פה".

"הם פה מפני שהם יודעים שהשיטה לא עובדת בחינוך, ובדיור, ובבריאות, ובכל הנושאים שהם כראשי עירייה מצליחים, עם קבלות, התמודדו איתם כל יום. יעל ומאיר פה כי ככה "יש עתיד" עובדת. אנחנו מביאים את המקצוענים הכי טובים בארץ, בכל התחומים, מפני שבשביל להחליף את השיטה צריך לדעת איך השיטה עובדת. צריך לדעת איך נלחמים בבירוקרטיה, ובשחיתות, ובתרבות הסקטורים ובפוליטיקה הישנה שדואגת רק לעצמה. הם יודעים את זה, כי הם עשו את זה כראשי עיריות, ועכשיו הם יביאו את הידע הזה לכנסת ולממשלה".

יעל גרמן: "14 שנים אני מכהנת כראש עיריית הרצליה. ראיתי מקרוב, יום יום, את האופן בו המערכות השלטוניות מנהלות את חיי האזרחים. למי שעוקב מקרוב אחר ההתנהלות הזו אין מנוס מלהגיע למסקנה שמשהו יסודי, בסיסי, לא עובד. שהמדינה הזו שכולנו כל כך אוהבים צריכה לעבור שנוי יסודי, כדי שהילדים שלנו יוכלו לחיות בה , לעבוד להתפרנס ולרכוש דירה. אני רואה כמעט בכל ענין שאני עוסקת בו ששכחו את המושג טובת הציבור, שהשיטה לא עובדת לטובת האזרח, ולמעשה עלינו להיאבק על כל נושא כדי לקדם אותו, בתחומי הדיור, החינוך, הרווחה, הבריאות. בכל אחד מהנושאים אני יכולה לתאר לכם מאבקים ארוכים ומתישים, שנובעים מכך שגם הנבחרים וגם עובדי הציבור שכחו שהם בסופו של יום משרתי ציבור".

מאיר כהן: "מה שמאחד אותנו ברשימת יש עתיד, הוא הרצון של כולנו לתקן את השיטה והעיוות. אנחנו מתייצבים מאחורי יאיר לפיד, אחרי היכרות ארוכה ובידיעה שיש לנו ולכם, על מי לסמוך. אם תשאלו כל אזרח במדינה אם הוא אוהב את המדינה שלנו, הוא יאמר לכם שכן. אם תשאלו אותו אם הוא מרוצה מהדרך שבה מנהיגים אותו, הוא ישיב לכם שלא! אנחנו כאן בכדי לעשות את השינויים שכולנו, מייחלים להם כל כך. להפסיק את החרפה של היותנו, אחת המדינות היקרות ביותר בעולם. להפסיק את החרפה שבכל יום ובכל שעה, מצטרפים עוד אנשים למעגל העוני ולהפסיק את החרפה הנעוצה בפערים הבולטים בחברה הישראלית, בתחומי החינוך, הבריאות, התעסוקה וביתר תחומי החיים. אנחנו כאן בכדי לשנות את השיטה. לא עוד פוליטיקה המעדיפה סקטור זה על אחר. להפסיק את המציאות הקיימת שבה שולחת הממשלה יד גסה לכיסו של האזרח, בכל פעם שנפער בור בתקציב המדינה. אנחנו כאן להילחם במיסוי המטורף, להילחם במחיר המים הבלתי מוצדק. זאת לא גזירה משמיים".