דרהי במו"מ למיזוג עסקיו בצרפת עם קבוצת התקשורת SFR

התקשורת בצרפת מדווחת על מו"מ לרכישת חברת הכבלים נומריכבל של דרהי, הבעלים של חברת הוט בישראל

התקשורת בצרפת מדווחת על מו"מ שמנהל הבעלים של חברת הוט בישראל, פטריק דרהי, למיזוג או מכירת פעילות הכבלים שלו בצרפת, עם קבוצת התקשורת SFR, אשר מחזיקה בפעילות סלולרית וקווית בשוק הצרפתי. על-פי הדיווחים בכלי התקשורת בצרפת, דרהי ביחד עם שותפיו בחברת הכבלים נומריכבל, קרנות ההשקעה קרלייל וסינבן, ייצאו או יישארו במיעוט והחברה תעבור לשליטת SFR. על-פי הדיווחים העסקה לא הסתיימה עדיין ומדובר במגעים בלבד.

SFR הינה חברת תקשורת ענקית בשליטת התאגיד הצרפתי בינלאומי ויונדי. החברה מחזיקה כ-30% נתח שוק בסלולר ויש לה מיליוני לקוחות בפעילות הקווית. המיזוג עם נומריכבל לפיכך נועד לחזק את אחיזתה דווקא בשוק הקווי.

מזה זמן רב מתפרסמות ידיעות בתקשורת הצרפתית על כוונותיו של דרהי לגייס הון או למצוא משקיעים לנומריכבל בשל קשיי מימון, אך לאחרונה דווח על כך שהצליחה לגייס מימון דרך הנפקת אג"ח שבצעה, אך באופן כללי הדיווחים בתקשורת הצרפתית הם שמצבה של החברה אינו קל.

נומריכבל מוחזקת כאמור על-ידי קרלייל וסינבן המחזיקות 75% ממניותיה בעוד אלטיס, מחזיקה ביתר. לא ברור מהו שיעור אחזקותיו של דרהי באלטיס. במידה והעסקה תתממש יסייע הדבר לדרהי להמשיך ולייצב את השקעותיו בישראל בקבוצת הוט ובין היתר לסייע לו בארגון החובות וההלוואות שלו למערכת הבנקאית בישראל, במסגרת הצעת הרכש שהוא רוצה לבצע למניות הוט.