"צעירים סומכים על המובייל ולא חושבים על האשראי שלהם"

מנכ"לית אפליקציית התשלומים הסלולרית MyCheck, שלומית קוגלר: "זה השינוי העיקרי במסחר המקוון היום ואנשים מרגישים יותר בטוחים"

האם ההצלחה של מכירה באינטרנט נמדדת רק בכמות הכסף שהחברה מכניסה? לא בהכרח, אם שואלים את וורן אדלמן, עד לאחרונה מנכ"ל ענקית אחסון האתרים GoDaddy וכיום יועץ מיוחד לחברה. "GoDaddy ידועה בפרסומות שלה בסופרבול אבל אנשים לא מודעים לגודל של העסק ולמה שעומד מאחוריו. יש לנו 10.5 מיליון לקוחות ו-12 מיליון שיחות לשירות הלקוחות. למעשה, שירות הלקוחות של GoDaddy הוא הפיסה הכי חשובה שבנתה את החברה למה שהיא היום. זה לא רק מסייע לאנשים לעבוד עם השירותים שלנו אלא הוא מכניס לנו הרבה כסף בסופו של דבר".

אדלמן השתתף היום בפאנל על מסחר מקוון במסגרת כנס DLD שנערך בימים אלה בתל אביב ביוזמתו של יוסי ורדי. לצידו השתתפו בפאנל מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת Fiverr, מיכה קאופמן; מנכ"ל ומייסד GetTaxi, שחר וייסר; מנכ"לית MyCheck, שלומית קוגלר; ורנאוד ויסאג, מייסד-שותף וסמנכ"ל טכנולוגיות Eventbrite. את הפאנל הנחה דורון אביגד, עורך אתר האינטרנט של "גלובס".

לשאלה איך המסחר המקוון משפיע על המשתמשים בו, הציג קאופמן את המקרה של Fiverr שמשמשת כזירת מסחר חברתית לשירותים שונים. "לפני 3 חודשים ערכנו סקר ו-50% מהמשתמשים שלנו מתפרנסים מפייבר כעבודה עיקרית. היופי במוצר הוא שהוא ממציא עבודות לאמריקנית ויש לו מעט סיפורי הצלחה".

קוגלר אמרה שהשינוי במסחר המקוון בא לידי ביטוי בתפיסה שלו בקרב הדור הצעיר, בעיקר באמצעות הסמארטפונים. "אנחנו רואים אנשים צעירים סומכים על מובייל ועל מסחר מקוון ולא חושבים 10 פעמים אם להכניס את כרטיס האשראי שלהם לטלפון. זה השינוי העיקרי. אנשים מרגישים יותר בטוחים. אם ניתן לדור הצעיר או לכל אחד אחר את תחושת הביטחון, אז נוכל לקדם את המטרות שלנו במסחר המקוון". על כך, ענה לה בצחוק אדלמן ואמר כי "אני חושב שהסיבה שצעירים מרגישים בטוחים להכניס את מספר כרטיס האשראי באינטרנט הוא שהכרטיס לא שלהם אלא של ההורים".

לדברי וייסר, השינוי שהחברה שלו מובילה הוא מחוץ ליכולת המסחר והתשלום עצמה. "דרך המסחר המקוון אנחנו מביאים הרבה עבודה לתחום המוניות. אנחנו לא מתחרים מול נהגי המוניות האחרים אלא מתחרים במכוניות הפרטיות כדי ליצור אלטרנטיבה אמיתית. אנחנו הופכים את המוניות לכל כך נגישות כדי שאנשים יוכלו לוותר על המכונית הפרטית שלהם".

אחת ההתפתחויות המעניינות של השנים האחרונות היא המסחר החברתי, בעיקר דרך פייסבוק. אמנם יש החולקים על היכולת של הרשת החברתית להניע עסקאות אך אם שואלים את ויסאג מ-Eventbrite, הסיפור שונה לגמרי. "אנחנו עובדים עם פייסבוק כבר מ-2008 ומאפשרים למשתמשים לשתף שם את הכרטיסים שהם רכשו דרכנו לאירועים שונים. כל שיתוף בפייסבוק מביא לנו כארבעה דולר ובטוויטר כדולר אחד. אין ספק שהרשתות החברתיות מניעות את העסק שלנו".