ברננקי איכזב המשקיעים וגרר את וול סטריט לנעילה שלילית

הממשל האמריקני תובע את בנק אוף אמריקה בשל מכירת משכנתאות פגומות ■ בתום ישיבת הריבית ה'פד' החליט לא להרחיב את ה-QE3, חרף ההערכות הקודמות ■ מכירות הבתים החדשים עלו לשיא של שנתיים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות קלות. כיוון המסחר הושפע היום, הן מהמשך עונת הדוחות המאכזבת והן מהחלטתו של ה'פד' להותיר את תוכנית ה-QE3 על כנה ולא להרחיבה. המשקיעים מגיבים גם לנתוני המאקרו החיוביים שפורסמו היום והעידו על המשך ההתאוששות של שוק הדיור.

הפרדל ריזרב פרסם הערב את החלטת הריבית שלו לחודש נובמבר, לאחר יומיים של דיונים. אולם החלטת הריבית עצמה לא חשובה, שכן הפד כבר הכריז בעבר כי הריבית תישאר ברמתה הנוכחית עד אמצע 2015 לפחות. בתום הפגישה ה'פד' החליט שלא להרחיב את תוכנית רכישות האג"ח - QE3 - עליה הוא הכריז בישיבת הריבית של אוקטובר, לפני כחודש.

מדיווחים שעלו בתקופה האחרונה נטען כי הפדרל ריזרב שוקל להרחיב את תוכנית ה-QE3 שלו לקראת סוף השנה. הערכות אלו גרסו כי הפד מתכוון להרחיב את התוכנית על מנת לכסות את החלל שיווצר עם סיום תוכנית ה"אופריישין טוויסט" שעתידה להסתיים בסוף השנה ושבמסגרתה ממיר הפד את אגרות החוב שלו לטווח קצר באגרות חוב לטווח ארוך.

נעבור לאירופה שם פורסמו היום נתונים רעים בנוגע לפעילות המסחר של גוש האירו. מדד מנהלי הרכש של גוש האירו רשם ירידה לרמה של 45.8 נקודות לעומת 46.1 נקודות בחודש ספטמבר, כשהצפי היה שהמדד ירשום עלייה לרמה של 46.5 נקודות. נכיר שכל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות בעוד שקריאה מעל לרמה הזו מצביעה על צמיחה.

המדד בגרמניה גם הוא רשם ירידה, ואפשר להגדיר אותה ירידה חדה למדי, והוא עומד כעת על רמה של 45.7 נקודות לעומת רמה של 47.4 נקודות בחודש הקודם, כשהצפי היה שהמדד ירשום עלייה לרמה של 48 נקודות. גם בצרפת פורסם המדד לחודש אוקטובר, אך בניגוד לגרמניה וגוש האירו, המדד של צרפת רשם עלייה, אך לא בהתאם לתחזיות. המדד עלה לרמה של 43.5 נקודות מרמה של 42.7 נקודות בספטמבר, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 44 נקודות.

בזירת המאקרו האמריקנית, מלבד הודעת הריבית של הפדרל ריזרב, התפרסמו היום נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש ספטמבר. מכירות הבתים החדשים בארה"ב עלו ב-5.7% בספטמבר לרמה של 389 אלף (שנתי), קצב המכירות הגבוה ביותר מאז אפריל 2010. הנתונים של חודש אוגוסט עודכנו מטה לרמה של 368 אלף, לעומת ההערכה הקומדת שעמדה על 373 אלף. בנוסף לכך פורסם מדד מחירי הבתים של חודש אוגוסט, שרשם בחודש יולי עלייה של 0.2%.

עונת הדוחות נמשכת: פייסבוק היכתה את התחזיות

פייסבוק פרסמה אתמול, לאחר נעילת המסחר, את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2012, מהם עולה כי היא הצליחה לעקוף את התחזיות בשורה העליונה ורשמה רווח של 311 מיליון דולר או 12 סנט למניה. החברה הפתיעה לטובה גם בשורה העליונה ורשמה הכנסות של 1.26 מיליארד דולר, גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ממשלת ארה"ב הודיעה היום כי היא הגישה תביעה אזרחית נגד בנק אוף אמריקה בהיקף של מיליארד דולר, בגין תרמית משכנתאות. מכתב התביעה עולה כי בנק אוף אמריקה, באמצעות בנק Countrywide, אותו היא רכשה, מכרה משכנתאות פגומות לבנקי המשכנתאות פרדי מיי ופרדי מק, שלבסוף פשטו רגל בשל גל העיקולים וירידת ערכי הנכסים במהלך משבר הסאב-פריים ב-2008.

בהמשך לפרסום הדוחות של פייסבוק, לאחר המסחר תפרסם יצרנית המשחקים החברתיים זינגה את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה. זינגה נמצאת כבר תקופה ארוכה בקשיים כספיים ואמש הודיעה עי פיטוריהם של 100 עובדים.

גם המניה של אפל ריכזה עניין לאחר שאתמול הכריזה החברה על גירסת מיני לאייפד. בנוסף לכך הכריזה החברה על גירסה חדשה לאייפד "הרגיל".