שוק המט"ח: הדולר שמר על יציבות והאירו התחזק קלות

שוק המט"ח: השער היציג של המטבע האמריקני נקבע על 3.858 שקלים ■ האירו התחזק בכ-0.3% ל-5.00 שקלים ■ FXCM ישראל: "אנחנו כעת בפתחו של מהלך עולה, שעשוי להביא את הדולר להתחזק אפילו עד ל-3.95 שקלים"

השקל נחלש בשיעור קל (ה') בשוק המט"ח המקומי מול שני המטבעות הזרים המרכזיים - הדולר והאירו. שער הדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.1% לרמה של 3.858 שקלים, והאירו התחזק בכ-0.3% ל-5.00 שקלים.

אתמול, נזכיר, הדולר הוסיף לערכו כ-0.65% ושערו היציג נקבע על 3.855 שקלים, והאירו היציג התחזק מול השקל בכ-0.2% ונקבע על 4.994 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נחלש מול המטבעות המובילים: האירו מתחזק מולו בכ-0.3% ל-1.3011 דולר לאירו, הליש"ט מוסיפה 0.2% ל-1.6072 דולר, ומול הין היפני הדולר עולה קלות ל-80.09 ין לדולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מעריכים היום כי אנחנו כעת בפתחו של מהלך עולה, שעשוי להביא את הדולר להתחזק אפילו עד ל-3.95 שקלים. לדבריהם, לשקל כעת חולשה יחסית וגובר הביקוש לדולר כנכס בטוח לעת מצוקה. "כל עוד דוחות החברות בארה"ב ממשיכים לאכזב והמתח לקראת הבחירות שם עולה, הביקוש לדולר בעולם צפוי לגדול, מה שיביא להתחזקותו גם אל מול השקל". ב-FXCM מציבים יעדים לדולר ב-3.885, 3.929, ו-3.95 שקלים.

אמש החליט הפדרל ריזרב האמריקני להותיר את הריבית בארה"ב על כנה בשפל היסטורי, ובחר שלא להרחיב את ה-QE3, תוכנית רכישות האג"ח עליה הוא הכריז לפני כחודש. זאת, בטענה כי חלה עלייה מתונה באינפלציה וכן בשל העובדה כי חל שיפור ניכר בנתוני התעסוקה.

חברי ועדת השוק הפתוח של ה'פד' החליטו גם להותיר על כנה את תוכנית "אופריישן טוויסט", במסגרתה הבנק המרכזי מוכר אג"ח קצרות טווח בהיקף של 45 מיליארד דולר ורוכש במקומן אג"ח לטווח ארוך.

באיתות חיובי מארה"ב לכלכלת ישראל, הוארכו אמש הערבויות האמריקניות לישראל בכ-3.8 מיליארד דולר. לדברי שר האוצר האמריקני טים גייתנר, הארכת הזמינות של הערבויות תאפשר לממשלת ישראל להוסיף ליהנות מגישה לשווקי הון בשערים נוחים בשנים הבאות. גייתנר שיבח את הכלכלה הישראלית וציין שהמשק הפיננסי בישראל מנוהל היטב ונמצא בידיים טובות. תכנית הערבויות "מאששת את ביטחונה של ארה"ב בנתוני הבסיס החזקים של הכלכלה הישראלית וברקורד הסולידי של ממשלת ישראל ביישום מדיניותה הכלכלית".

[לאתר המט"ח]