Watchdox שומרת על המסמכים

החברה שמאפשרת לארגונים לאבטח מסמכים ולהשמיד אותם מרחוק כבר הצליחה למכור את המוצר שלה ליו בי אס ולנייקי

הגנה על מידע ארגוני - שרובו נמצא במסמכים שנוצרו בתוכנות שונות - הפכה לכאב ראש עבור מנהלי טכנולוגיות המידע (מנמ"ר). העובדים כבר לא משתמשים רק במחשב הנייח והנייד שמספק הארגון - אלא מבצעים את המטלות שלהם גם בטאבלט, בסמארטפון ובאולטרה בוק החדש שלהם. הסטארט-אפ הישראלי Watchdox, נותן מענה בדיוק לבעיות שנוצרות עקב השימוש במגוון מכשירים.

"אנחנו מספקים פתרון של דרופבוקס ארגוני (שירות אחסון קבצים משותפים ברשת - צ.ה)", אומר מוטי רפאלין, מנכ"ל ווצ'דוקס, "אנחנו מאפשרים לעובדים לשתף את המסמכים ולקבל את ההגנה שלנו".

הפתרון של ווצ'דוקס מאפשר לארגון לדעת בכל רגע איפה נמצאים המסמכים הדיגיטליים, גם כאשר העובד קורא אותם באייפד או משנה אותם בטאבלט.

הארגון יכול לאכן את הקובץ וגם להשמיד אותו מרחוק, כאשר מתעורר חשש שהמסמך נפל לידיים לא נכונות. "מנמ"רים רוצים לאפשר לעובדים גישה למסמכים ממכשירים לא ארגוניים. מה שחשוב להם שההגנה תלך עם המסמך, אחרת יש חשיפה מאוד בעייתית לארגון מבחינת אבטחה", אומר רפאלין.

ווצ'דוקס הוקמה ב-2008 על-ידי רפאלין ונועם לבנת, שמשמש כסמנכ"ל המוצרים. "באותו זמן ראינו שיותר עסקים משתפים מידע מחוץ לגבולות הארגון, כך שההגנה צריכה לנוע ממקום למקום", אומר רפאלין.

ב-2010 פרצה מהפכת הטאבלטים, שחיזקה את הפעילות של ווצ'דוקס. "האייפד טשטש את הגבולות והוביל למהפכה אמיתית בעולם הארגוני".

הפתרון של ווצ'דוקס מותאם גם למסמכים שנשמרים בענן וגם לכאלה שיושבים על שרתים מקומיים של הארגונים. הגישה הזו נובעת ממגבלות אבטחה של ארגונים מסוימים, בנקים למשל, שחוששים או לא יכולים לאחסן את התוכן שלהם בענן, בגלל מגבלות רגולטוריות.

סניף בפאלו אלטו

מנהלי טכנולוגיות המידע ישמחו כנראה לאמץ את הפתרון של ווצ'דוקס, אבל מי שעלולים להיות פחות מאושרים הם העובדים. "מדובר בפתרון ארגוני, כאשר צריך להסתכל גם על מה שמשתמש הקצה עושה וגם על מה שאנשי הארגון רוצים", אומר רפאלין.

"המשתמש רוצה לסנכרן את כל המסמכים עם המכשירים שלו ולהביא את המכשירים שלו לעבודה. הוא רוצה לעבוד עם התוכנות בכל המכשירים שלו. מדובר באותה חוויית שימוש כמו בדרופבוקס, כך שזה לא מפריע למשתמש הפרטי. בנוסף, הארגון אומר לעובדים, שאם הם רוצים להשתמש במסמכים שלהם באייפד, הם חייבים לעבוד עם ווצ'דוקס".

ווצ'דוקס מפעילה סניפים בפאלו אלטו ובפתח תקווה, בהם היא מעסיקה 75 עובדים. מאז הקמתה גייסה החברה 23 מיליון דולר ממשקיעים - בהם שלמה קרמר, ממייסדי חברות אבטחת המידע צ'ק פוינט ואימפרבה, קרן ג'מיני ובלקסטון.

"יש לנו 500 לקוחות, כאשר יו בי אס, נייקי, הבורסה בתל אביב ובית ההשקעות פסגות משתמשים בפתרון שלנו", אומר רפאלין.