שלמה מעוז מצטרף לליכוד; דן מרידור שוקל המשך דרכו

(עדכון) לבקשת נתניהו ייצטרף מעוז לצוות מאה הימים שיוקם אחרי הבחירות ויעזור בגיבוש המדיניות הכלכלית-חברתית ■ ל"גלובס" נודע כי דן מרידור שוקל את המשך דרכו במפלגה בעקבות האיחוד עם ליברמן

התחליף החברתי לכחלון? הכלכלן שלמה מעוז הודיע היום, במהלך התוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 על הצטרפותו לליכוד ועל כוונתו להתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת ה-19. בנוסף על כך, ל"גלובס" נודע כי דן מרידור שוקל את המשך דרכו במפלגה בעקבות ההחלטה לאחד כוחות עם ליברמן.

מעוז, ששימש בעבר הכלכלו הראשי של אקסלנס נשואה אך פוטר לאחר שעורר בעבר סערה בשל התבטאות שנויה במחלוקת, סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצטרפותו. הצטרפותו של מעוז, שעלולה לדחוק עוד ח"כ מכהן בליכוד אל מחוץ לרשימה הבאה לכנסת, מעוררת זעם בליכוד.

לבקשת ראש הממשלה, יצטרף מעוז מיד אחרי הבחירות אל צוות מאה הימים של ממשלת נתניהו, ויהיה שותף לניסוח וגיבוש המדיניות הכלכלית-חברתית של הממשלה הבאה.

"אני רואה בהצטרפות לליכוד, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזדמנות גדולה לעשייה משמעותית למען חיזוק כלכלת מדינת ישראל, ויצירת צדק כלכלי וחברתי אמיתי לכלל אזרחיה, ובעדיפות ראשונה - הורדת יוקר המחיה, וטיפול בשוק הדיור", אמר הערב מעוז עם הצטרפותו לליכוד.

מעוז, בן 66, הוא מרצה ופרשן בכיר בתחום הכלכלה והפיננסים. בוגר בית הספר לכלכלה בלונדון, כיהן כחמש שנים בתפקיד ציר כלכלי בשגרירות ישראל בלונדון, והיה היועץ הכלכלי של שר האוצר לשעבר, יצחק מודעי. שימש במשך עשר שנים בתפקיד הכלכלן הראשי בבית ההשקעות "אקסלנס נשואה", ומשמש היום ככלכלן הראשי בבית ההשקעות "אלפא פלטינום" ויו"ר חברת "הון ליין". משמש גם כפרשן הבכיר של התוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10.

בחודש ינואר השנה עמד מעוז במוקד של סערה ציבורית לאחר דברים שאמר בכנס של מכללת ספיר בשדרות בזמן שהיה הכלכלן הראשי של אקסלנס. במהלך דברים שנשא, מעוז "סגר חשבון" עם הנהלת בנק לאומי לאחר שלא הצליח להתמנות כדירקטור בבנק.

"רק הלבנים יכולים להתמנות בבנק לאומי לתפקידים. הלכתי לוועדה שלא הזמינה אותי. שלחתי מכתב עם עורך דין. מצאו אותי כשיר אבל סגרו את הדלת השנייה. הוועדה היתה כולה אשכנזים! הלכתי לבית המשפט העליון - גם כולם היו אשכנזים. הוצאתי על זה 27 אלף שקל. מזל שיש לי כסף כי אני עובד בשוק ההון", אמר מעוז בכנס.

עמי סגל, בעל השליטה בבית ההשקעות אלפה פלטינום בירך הערב את שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אלפה פלטינום: ״בתקופה זו, בה ניצבת כלכלת ישראל בפני אתגרים גדולים, מבית ומחוץ, ראוי לאחד את כל הכוחות הכלכליים המובילים. אנו גאים בהחלטתו של שלמה מעוז להתגייס ל׳שירות למילואים׳ פוליטי כלכלי ובטוחים כי יתרום רבות לביסוסה ושגשוגה של כלכלת ישראל״.

דן מרידור שוקל המשך דרכו בליכוד

מכה לליכוד: דן מרידור שוקל את המשך דרכו בליכוד. בעקבות האיחוד עם ליברמן האגף היוני בליכוד שוקל את צעדיו. במהלך השבת התייעץ מרידור עם מקורביו בנושא והוא טרם קיבל החלטה.

שני האישים הבולטים במחנה שמתנגדים למהלך ואף אמרו זאת לנתניהו הם מרידור ומיקי איתן. בעוד מרידור מתלבט כיצד לנהוג, איתן יוצא בגלוי נגד המהלך. הערב בתוכנית פגוש את העיתונות התייחס איתן למהלך האיחוד ואמר כי "מדובר בצעד לא נכון, זה ייפגע בנו, זו לא דרכו של הליכוד, זה נבע מכך שיש לנו בעיה שצריך לתקן. מדובר בנושא החברתי. הליכוד צריך לחזור להיות של בגין ולא של ליברמן. זה לא מתאים לנו רעיונית. זה לא תהיה שליטה של הליכוד, זו תהיה שליטה של ליברמן"

מוטי אוחנה יועץ התקשורת של מרידור מסר בתגובה כי: "מדובר בשמועות ובספקולציות בלבד. מרידור לא אמר דבר בעניין".