בטר פלייס תפטר כ-40% מכוח האדם שלה בישראל

החברה תפטר עד כ-140 עובדים מתוך 400 העובדים הישירים שהיא מעסיקה בישראל, רובם מתחום הפיתוח, התוכנה ובקרת המידע

‎חברת בטר פלייס מתחילה השבוע את תהליך הארגון מחדש של כוח האדם שלה, שעליו הכריז המנכ"ל הנכס, אוון ת'ורנלי, ב-10 באוקטובר. במסגרת התהליך מתכוונת החברה לפטר עד כ-140 עובדים מתוך 400 העובדים הישירים שהיא מעסיקה בישראל, רובם מתחום הפיתוח, התוכנה ובקרת המידע. עדיין לא ברור אם הפיטורים יכללו גם את המועסקים בחטיבות הבינלאומיות של בטר פלייס, שפרושות כרגע בשלוש מדינות מלבד ישראל.

מנגד, החברה ממשיכה לשכור כוח אדם בתחום התפעול ושירות הלקוחות, בעיקר עובדי משמרות לתפעול תחנות ההחלפה ברחבי הארץ והתקנת עמדות טעינה. הפיטורים באים בעיצומו של תהליך לגיוס הון נוסף החיוני להמשך תפעול החברה בטווח הזמן הקרוב.

בענף הרכב מעריכים כי בטווח הקצר הפיטורים עשויים להכביד על בטר פלייס בשל העובדה שהם יחזירו לחברה עשרות כלי רכב חשמליים משומשים, שהיו צמודים עד לעובדי החברה בליסינג. חלק מכלי הרכב יחזרו לחברת הליסינג "אלדן", שאחראית על אספקת חוזי הליסינג הפנימיים של בטר פלייס, וחלקם יחזרו למלאי של החברה.

במקביל מנהלת כיום החברה מגעים לסבב גיוס נוסף, נמוך יותר מהקודמים, שיאפשר לחברה המוקטנת לשאת בהוצאות השוטפות ובהוצאות המימון לטווח הבינוני. בין המשקיעים המרכזיים בשלושת סביבי הגיוס של החברה מאז 2008 נכללים החברה לישראל, ‏HSBC‏, מורגן סטנלי, קרן לאזארד, ‏UBS‏, ג'נרל אלקטריק, קרן ‏MANIV‏ וקרן ואנטג-פוינט. בנוסף גייסה החברה ממשקיעים 103 מיליון אירו בדנמרק ב-2009 ו-25 מיליון דולר אוסטרלי באוסטרליה. בחברה סירבו להגיב על הידיעה