בכיר במיקרוסופט ל"גלובס": ה-Surface יגיע לישראל

הטאבלט הראשון של מיקרוסופט שהושק ביום חמישי עדיין לא נמכר בישראל, אבל בשיחה בלעדית שערך "גלובס" עם סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות במיקרוסופט, הוא מבטיח שהטאבלט יגיע ארצה, אבל הוא עדיין לא יודע מתי זה יקרה

הטאבלט הראשון של מיקרוסופט, Surface, הושק ביום חמישי בארה"ב, קנדה, מספר מדינות באירופה ובסין. בישראל, הטאבלט עדיין לא נמכר, אבל בשיחה בלעדית שערך סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות במיקרוסופט עם גלובס, הוא מבטיח שהטאבלט יגיע לישראל, אבל הוא עדיין לא יודע מתי זה יקרה.

הטאבלט כולל מסך 10 אינץ' בפורמט רחב של 16 על 9, חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון, רגלית פנימית המאפשרת להעמיד אותו על השולחן וכיסוי דק הכולל מקלדת מלאה התפורה על-גביו. במיקרוסופט טוענים שהטאבלט עמיד לנפילות מ-72 זוויות שונות ולמשתמש יהיה קשה מאוד להרוס אותו.

דגם ה-RT של Surface יעלה 500 דולר עם 32 ג'יגה, בעוד שדגם זהה מבחינת נפח האחסון שלו, המגיע עם כיסוי Touch Cover המשמש גם כמקלדת, יעלה עוד 100 דולר. המכשיר כולל לא עלות את חבילת התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט - אופיס 2013.

התפוח הגדול שייך למיקרוסופט

ניו יורק נכבשה בשבוע שעבר על-ידי מיקרוסופט, באירוע ההשקה שלה לחלונות 8. ענקית התוכנה והחומרה מרדמונד, השקיעה סכום המוערך במיליארד דולר, לצורך קידום מערכת ההפעלה שלה ב-231 מדינות והטאבלט המושק כרגע בעוד מספר מדינות מצומצם.

מיקרוסופט לא חסכה באירוע ההשקה בתפוח הגדול, כבר בתחילת השבוע החלו לצוץ שלטים בתחנות הרכבת התחתית, שבישרו לנוסעים, שהם יכולים לגלוש בחינם באינטרנט האלחוטי. הגישה לשירות, חייבה את הלקוח לעבור באתר בית שהוקדש לחלונות 8. בטיימס סקוור ובכיכר קולמובוס נמצאו 2 חנויות של מיקרוסופט, שהצטרפו לעוד עשרות חנויות שנפתחו בארה"ב.

מיקרוסופט טאבלט הייטק / צילום: רויטרס
 מיקרוסופט טאבלט הייטק / צילום: רויטרס

האירוע הגדול של מיקרוסופט היה פתיחת חנות הדגל שלה בטיימס סקוור בשעה עשר בלילה. החברה עצרה את התנועה בכיכר העמוסה, השתלטה על חלק גדול ממסכי הווידיאו בפרסומות למחשבים וטאבלטים שנמכרים תחת השותפים שלה, כמו סמסונג וטושיבה.

בימים שלאחר מכן, מיקרוסופט הציבה מספר גדול של עמדות הדגמה לשלל המחשבים הניידים והנייחים שנמכרים עם חלונות 8, כאשר גם ברשתות כמו בסט ביי, אפשר היה למצוא נציגים שעמדו ברחוב וניסו להסביר לאנשים למה כדאי להם להחליף עכשיו את מערכת ההפעלה ואת המחשב הישן. סופת ההוריקן סנדי, שאמורה להגיע לניו מחר, לא אמורה לעזור למיקרוסופט להמשיך בחגיגה הגדולה.

החנות בטיימס סקוור מיועדת כרגע בעיקר לקידום הטאבלט - Surface. כמה שעות לפני התחלת המכירה, אפשר היה למצוא כמות מצומצמת מאוד של אנשים, שעמדו בתור לרכוש את הטאבלט החדש. בתמורה לעמידה במזג האוויר הקריר, קיבלו הרוכשים הפוטנציאליים מעילים ושמיכות שנשאו את לוגו החברה וגם מנות חמות. לאחר פתיחת החנות, אפשר היה לראות תורים ארוכים בהרבה לצד החנות, שגרמו לאנשים לעמוד יותר משעה בשביל להצליח לרכוש את הטאבלט הראשון של מיקרוסופט.

מיקרוסופט / צילום: צחי הופמן
 מיקרוסופט / צילום: צחי הופמן