אורי ברוך - המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל מרכנתיל

ברוך נמצא בימים אלה בתהליך פרישה מבנק לאומי, בו הוא עבד במשך 30 שנה

אורי ברוך הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט, כך נודע ל"גלובס". ברוך (58) נמצא בימים אלה בתהליך פרישה מבנק לאומי, בו הוא עבד במשך 30 שנה. בתפקידו האחרון כיהן כמנהל הסניף המרכזי - הסניף הגדול ביותר של הבנק, הכולל מאות עובדים - ולפני כן הוא כיהן כסגן ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי. קודם לכן כיהן ברוך כמנהל מרחב צפון של החטיבה המסחרית.

בדיסקונט גיבשו רשימה של שלושה מועמדים לתפקיד מנכ"ל מרכנתיל. לפי הערכות ברוך הוא המועמד המוביל. ברוך נחשב למקורב לראובן שפיגל מנכ"ל דיסקונט, המכהן גם כיו"ר מרכנתיל.

מרכנתיל דיסקונט, מקבוצת בנק דיסקונט, מפעיל 79 סניפים בארץ, והוא פעיל בעיקר במגזר החרדי והערבי. המגזר החרדי והערבי נחשבו לאורך השנים למגזרים חלשים, אולם כיום ברור כי מדובר בשתי קבוצות שנמצאות בצמיחה ומתאפיינות בעלייה בביקוש לשירותים בנקאיים.

על רקע זה, מרכנתיל נהנה מצמיחה, וברבעון השני צמחו רווחיו בכ-15% ל-45 מיליון שקל. עם פרסום דוחות הרבעון השני באוגוסט האחרון, הודיע מנכ"ל הבנק יעקב טננבאום כי הוא מבקש לעזוב את התפקיד אותו מילא במשך 6 שנים. באפריל האחרון בוצע סבב מינויים של בכירים במרכנתיל.

ברוך עוזב את החטיבה הבנקאית של לאומי בעיצומם של שינויים מהותיים: ראשית, ראש החטיבה הבנקאית ברוך לדרמן עוזב בימים אלה את הבנק ואת מקומו צפויה לתפוס מנכ"לית לאומי קארד תמר יסעור. כמו כן, חטיבת הבנקאות של לאומי עוברת שינויים, ובראשם תוכנית התייעלות מאסיבית של הסניפים ואיחוד לאומי למשכנתאות אל תוך הבנק. נזכיר כי הנהלת דיסקונט מכילה לא מעט בכירים לשעבר מלאומי. כך לדוגמה, מנכ"ל הבנק לשעבר גיורא עופר, שפיגל ויובל גביש ראש החטיבה הבנקאית, ישראל דוד מנכ"ל כאל הפורש ואורית אלסטר ראש החטיבה העסקית.