אנליסטים: תשכחו מהדוחות, אפל שווה קנייה ותזנק בכ-83%

אפל פיספסה את תחזית הרווח - האם הגיע הזמן לממש רווחים? ■ בראיין גריטי, אנליסט בחברת GVA Research, סבור שלא וטוען כי החדירה שלה לשוק הסיני וההודי תגדיל עוד יותר את המכירות

אומנם אפל איכזבה את וול סטריט בדוחות של הרבעון השלישי, כאשר לא עמדה בתחזיות הרווח, אולם זה לא מונע ממספר אנליסטים להמשיך ולהעניק לה המלצת קנייה ומחיר יעד המשקף פרמיה של יותר מ-80%.

מהדוחות עולה כי בשורה התחתונה החברה פיספסה את התחזיות כאשר רשמה רווחים של 8.2 מיליארד דולר או 8.67 דולרים למניה. עם זאת, בשורה העליונה החברה עקפה את התחזיות ודיווחה על גידול של 27% בהכנסות לרמה של 35.97 מיליארד דולר. לפי קונצנזוס האנליסטים של "רויטרס", אפל צפויה היתה לדווח על רווח של 8.81 דולרים למניה על הכנסות של 35.8 מיליארד דולר. מעבר לכך, הצפי היה למכירות בהיקף של כ-17 מיליון אייפדים והחברה מכרה "רק" כ-15 מיליון.

"אפל עידכנה כמעט את כל קווי המוצרים שלה, השיקה אייפון, אייפודים, סדרת מק חדשה ושני אייפדים", מסביר דיוויד גריטי, אנליסט בחברת GVA Research. חרף הטענות לשיבושים חמורים בשרשרת האספקה, בייחוד זו של האייפון 5, גריטי סבור כי החברה תציג דוחות מצויינים ברבעון הרביעי של 2012, ולטענתו העובדה שהמניה לא איבדה גובה לאחר הדוחות מעידה כי המשקיעים הפנימו זאת.

ומה לגבי 2013? גריטי טוען כי אפל פשוט תהיה בסדר, גם היא לא תשיק קו מוצרים חדש. זאת, בשל הפוטנציאל העצום למאות מיליוני לקוחות נוספים שירכשו את המוצרים הקיימים של החברה. כך למשל, אפל חתמה לא מכבר עם חברת צ'יינה מובייל, לפיה היא תציע למאות מיליוני הלקוחות שלה את מכשירי האייפון והאייפד, כך שלאפל תהיה גישה לשוק הסיני הענק.

מעבר לכך, החברה צפויה להשיק כבר באביב הקרוב את המכשיר שרבים מצפים לו - האפל TV, עניין שעשוי להשביע את רעבונם של הלקוחות לג'אדג'טים חדשים.

גם בראיין ווייט (White), אנליסט ב- Topeka Capital Markets מספק תחזית שורית לאפל, וסבור כי בתוך פחות משנה מניית החברה כמעט ותכפיל את עצמה ותזנק לרמה של 1,100 דולר, קרי, פוטנציאל לאפסייד של כ-83%.