נוקיה תשיק בורסת פרסום לסלולר בשת"פ עם אינראקטיב

במיזם הענק תקח חלק גם חברת הסטארט-אפ הישראלית inneractive ■ לבורסת הפרסום המשותפת תהיה גישה ל-120 רשתות פרסום וסוכנויות פרסום וזמינה ב-200 מדינות

נוקיה הודיעה הערב (ג') על השקת בורסת פרסום למובייל בשיתוף-פעולה עם חברת הסטארט-אפ הישראלית inneractive. שיתוף-הפעולה מניב את NAX - Nokia Ad Exchange, שיתרה בשוק הצומח של פרסום במובייל ויתחרה, בין היתר, בפתרונות פרסום של גוגל ואפל. על אף העובדה שנוקיה עובדת באופן בלעדי עם מיקרוסופט באמצעות מערכת ההפעלה ווינדוס פון, בורסת הפרסום תאפשר למפתחי אפליקציות להפעיל את מערכת השיווק גם במכשירי אנדרואיד ו-iOS.

לבורסת הפרסום המשותפת תהיה גישה ל-120 רשתות פרסום וסוכנויות פרסום וזמינה ב-200 מדינות. לדברי ריצ'רד קריס, סמנכ"ל ומנהל חטיבת קשרי מפתחים גלובליים בנוקיה, "שיתוף הפעולה יקנה למפתחי אפליקציות דרך קלה לעשות מוניטיזציה (הפקת כסף) מהאפליקציות שהם מפתחים".

עופר יהודאי, מייסד-שותף ונשיא אינראקטיב, הוסיף כי "בהשקת NAX, נוקיה יצרה הצעה בעלת ערך אמיתי לכל המפתחים ופלטפורמה שבה רשתות וסוכנויות פרסום ימצאו קהל בלעדי וייחודי. אנחנו גאים לעבוד עם נוקיה על פתרון חדשני למוניטיזציה במובייל".

שיתוף הפעולה בין אינראקטיב לנוקיה איננו חדש. למעשה, כבר לפני שנה החברה הישראלית לקחה חלק בכנס Nokia World, שפעם נחשב לאחד הכנסים החשובים בתעשיית הסלולר.

חברת Inneractive, שנבחרה בשנה שעברה על-ידי "גלובס" לאחת מעשר החברות המבטיחות של 2011, נוסדה ב-2007 על-ידי יהודאי וזיו אלול (מנכ"ל). החברה מהווה מעין גורם מתווך בין מפתחי אפליקציות לחברות פרסום. היא מאפשרת למפתח לבחור, בזמן אמת, את מודל הפרסומות הכי רווחי עבורו ואת החברה שתשלם עבור אותו שטח מדיה את המחיר הכי גבוה. "אנחנו כמו מנהלי השקעות עבור שטח פרסום באפליקציה", אמר אלול בעבר ל"גלובס". "אנחנו יודעים למקסם את ההכנסה של שטח הפרסום באפליקציה באמצעות בחירה של הקמפיינים הכי משתלמים".