דיסני רכשה מלוקאס את הזיכיון לסרטי "מלחמות הכוכבים" בכ-4 מיליארד דולר

יוצר הסרטים, ג'ורג' לוקאס, ימשיך לכהן כיועץ יצירתי בסרטים החדשים שייצאו לאחר המיזוג

וולט דיסני הסכימה לרכוש את אולפן הסרטים לוקאספילם של הקולנוען ג'ורג' לוקאס, ואת זיכיון "מלחמות הכוכבים" של האולפן, תמורת 4.05 מיליארד דולר במזומן ובמניות, בעסקת ענק שכוללת גם הבטחה מפתיעה שב-2015 ייצא סרט חדש בסדרה.

העסקה תמזג את אולפן הבוטיק בצפון קליפורניה, שהכניס את הפעלולים המיוחדים לעידן הדיגיטלי, עם מפעל הסרטים ההוליוודי הוותיק והמכובד, שמפגין כישרון מיוחד להפיק את המקסימום ממותגי בידור.

דיסני מתכננת להשיק לפחות שלושה סרטים נוספים בסדרת המדע הבדיוני "מלחמות הכוכבים", שנחשבת לאחד מזיכיונות הסרטים הגדולים ביותר בכל הזמנים, כך אמר אתמול (ג') מנכ"ל דיסני, בוב איגר, לאנליסטים. האחרון בסדרת "מלחמות הכוכבים" היה "נקמת הסית", שיצא ב-2005.

לוקאס טען בעבר שאין לו תוכניות לסרטים חדשים בסדרת "מלחמות הכוכבים", אך בריאיון ווידיאו שהועלה אתמול (ג') לאתר Starwars.com הוא מספר שכבר כתב טיוטות לשלושה סרטים נוספים, וכן עלילות רבות נוספות לסדרה.

לוקאס, אייקון קולנועי שידוע בשליטתו הקפדנית בפרטים המדוקדקים ביותר של העולם הדמיוני שיצר, ימשיך לכהן כיועץ יצירתי בסרטים החדשים, אך בריאיון הווידיאו הוא מציג את עסקת המכירה כמימוש שאיפה ישנה שלו לצאת מהמיינסטרים של תעשיית הסרטים.

בהודעה שהתפרסמה אתמול (ג') אמר לוקאס: "הגיע הזמן שאעביר את 'מלחמות הכוכבים' הלאה לדור חדש של יוצרי סרטים". העסקה תהפוך את לוקאס לבעל המניות הפרטי השני בגודלו של דיסני, עם אחזקה של 2.2%.

דיסני תשלם את מחצית המחיר במזומנים, ותנפיק 40 מיליון מניות עם סגירת העסקה.

רכישה שלישית ב-7 שנים

זוהי העסקה הגדולה השלישית בשבע השנים האחרונות שבמסגרתה השתלטה דיסני על אולפן סרטים או תיק דמויות אהוב, במסגרת האסטרטגיה שלה לרכוש מותגים שאותם ניתן לפרוס בתחומי הטלוויזיה, הסרטים, פארקי השעשועים והאינטרנט.

בתחילת 2006 רכשה דיסני את אולפן הסרטים פיקסאר, יוצר "צעצוע של סיפור", ובקיץ 2009 את מארוול, יצרנית ספרי הקומיקס. פיקסאר הוקמה בידי לוקאס ונמכרה בפרוטות לסטיב ג'ובס, אחד ממקימי אפל, שהפך אותה ליצרנית להיטים ידועה. לוקאס זכה להצלחה רבה יותר עם אינדסטריאל לייט אנד מג'יק, חברת הטכנולוגיה הדיגיטלית פורצת הדרך שמספקת את הפעלולים המיוחדים לרבים מהסרטים הגדולים בהוליווד.

בריאיון אמר לוקאס כי הוא חש שדיסני היא הבית המתאים לזיכיון שלו. "רציתי באמת להציב את החברה ביישות גדולה יותר שתוכל להגן עליה", אמר לוקאס.

לדברי איגר, הסרט הבא בסדרת "מלחמות הכוכבים" יהיה השביעי במספר, ואחריו יבואו סרט שמיני ותשיעי. תוכניתה ארוכת הטווח של דיסני לאחר מכן היא לשחרר סרט חדש בסדרה כל שנתיים-שלוש, ציין איגר.

הדמויות האייקוניות בסרט יקדמו את מכירות הצעצועים ומוצרי הצריכה האחרים של דיסני, בייחוד בחו"ל, לדברי המנהלים. מכירות פריטי "מלחמות הכוכבים", כגון דמויות דארת ויידר ויודה מגיעות ל-215 מיליון דולר בשנה.