אנטרופי אילצה את דרהי להעלות הצעת הרכש בהוט

(עדכון) - עקב המלצת חברת הייעוץ להתנגד למחיר של 38 ש' למניה, העלה דרהי את הצעתו ב-8% ■ צפוי לשלם 918 מ' ש' תמורת מניות הציבור בחברת התקשורת

המלצתה של חברת הייעוץ אנטרופי להתנגד להצעת הרכש של פטריק דרהי בהוט הובילה את האחרון לשפר את הצעתו פעם נוספת. כך נודע ל"גלובס". היום הודיעה הוט כי המחיר שמציע דרהי תמורת החזקות הציבור בחברת התקשורת (30.76%) יעלה ב-8% - מ-38 ל-41 שקל למניה. המחיר החדש משקף שווי של 2.98 מיליארד שקל להוט, כך שדרהי ישלם 918 מיליון שקל תמורת כלל מניות הציבור.

בשל שינוי המחיר, נדחתה אסיפת בעלי המניות לצורך אישור הצעת הרכש מיום א' ליום ד' הקרוב. בשוק ההון מעריכים כי במחיר החדש גבוהים הסיכויים כי ההצעה תאושר. הסיבה לכך היא שבעבודת אנטרופי שהגיעה לידי "גלובס" נכתב כי מחיר הוגן יהיה 40-42 שקל למניה.

אנטרופי המליצה להתנגד להצעת הרכש במחירה הקודם. את המלצתה נימקה החברה, המייעצת למוסדיים כיצד להצביע באספות בעלי מניות, במחיר המוצע למניה, שלטעמה היה נמוך מדי. "הצעת הרכש מגלמת מכפיל EBITDA של כ-4.3 למניית הוט, בזמן שהמכפיל של חברות תקשורת האחרות עומד על 4.5 בממוצע", כך אנטרופי.

למעשה, באנטרופי מאמינים כי יש להעניק להוט תמחור הקרוב יותר לזה של בזק (מכפיל 4.9 - הגבוה בענף), הודות ל"פיזור טוב יותר של מגזרי הפעילות ומבנה הון איתן". עם זאת, כיוון שלדעתם הוט צפויה לבצע השקעות הוניות בהיקף גבוה ממתחרותיה ולהציג רווחיות נמוכה (לאור רצונה לחדור לשוק הסלולר על ידי שיווק אגרסיבי), הוחלט לחשב את מחיר היעד המוצע לפי מכפיל ממוצע של 4.5.

ההצבעה - ביום רביעי הקרוב

ביום ד' הקרוב צפויים בעלי המניות של הוט, שמנוהלת בידי הרצל עוזר וסטלה הנדלר, להצביע על אישור ההצעה. למעשה מדובר בהסכם מיזוג של הוט עם Cool - חברה פרטית בשליטת דרהי, שדרכה הוא מחזיק ב-69.24% ממניות הוט - שמטרתו היא להפוך את חברת התקשורת לפרטית. בין הגופים המוסדיים הגדולים המחזיקים במניות הוט נמנים מגדל, הראל וכלל.

קבוצת פישמן, שמחזיקה ב-6.9% מהמניות, וידיעות תקשורת, שמחזיקה בכ-3% מהוט, הן בעלות עניין אישי באישור הצעת הרכש. זאת, בשל מערכת ההסכמים הקיימת בינם לבין Cool, החברה של דרהי ששולטת בהוט.

זוהי הפעם השנייה שדרהי משפר את תנאי הצעת הרכש. בתחילת אוקטובר שיפר את הצעתו המקורית, שעמדה על 37 שקל למניה, ל-38 שקל. נזכיר כי לפני כחודשיים, עם פרסום תנאי הצעת הרכש הראשונה, הביעו חלק מהאנליסטים המסקרים את המניה את הסתייגותם, בטענה שהמחיר שהוצע נמוך מדי.

בתחילת השבוע התגבר דרהי על מכשול משמעותי אחר שעמד בדרכו למחיקת מניות הוט מהמסחר: התנגדותם של מחזיקי האג"ח של החברה האם Cool. מדובר באג"ח פרטיות בהיקף של כ-850 מיליון שקל שהנפיקה החברה בנובמבר 2011. מחזיקי האג"ח התנגדו למיזוג בטענה שבעקבותיו מניות הוט, אשר ניתנו להם כביטחונות להלוואה, ייהפכו ללא סחירות.

אתמול הגיעו הצדדים לפשרה סופית שהובילה למחיקת ההליך המשפטי שהגישו נושיו של דרהי. במסגרת הפשרה, תשלם Cool פיצוי של 55 מיליון שקל לבעלי האג"ח שלה, תמורת הסכמתם לפירעון מוקדם. מחזיקי האג"ח הגדולים של Cool הם חברות הביטוח מגדל, כלל והפניקס, אקסלנס, בנק מזרחי טפחות ובנק ההשקעות גולדמן זאקס.