שטייניץ: המס מהרווחים הכלואים - יותר מ-3 מיליארד שקל

שר האוצר תקף בכנס CFO ו-PwC את ח"כ יחימוביץ' וגלאון: "הן מדברות על העלאת מס חברות ל-35%. זה נזק מיידי למשק הישראלי. זה צעד שיגרום לאבטלה ומי שיגרום לאבטלת המונים יגרום לנזק חברתי נורא ואיום"

היקף המס שתצליח לגבות המדינה מתאגידי הענק בגין "הרווחים הכלואים" יהיה גבוה בהרבה מ-3 מיליארד שקל - כך העריך היום (ד') שר האוצר יובל שטייניץ בכנס של פורום CFO ופירמת רו"ח PwC Israel.

"בשבוע האחרון קיבלנו הרבה דיסאינפורמציה ובורות בנושא חוק הדיבידנדים הכלואים שעבר השבוע בכנסת ברוב גדול. במשך 20 שנה נגבו פרוטות מהרווחים הכלואים ואיש לא פצה פה או צייץ. כאשר החלטתי לגבות מיליארדי שקלים כדי למנוע הכבדת מיסוי על האזרחים ועל המגזר העסקי התעוררה האופוזיציה במשא דיסאינפורמציה שאנחנו מוותרים לחברות", אמר שטייניץ.

בהמשך טען שר האוצר כי המדינה לא ויתרה לתאגידים על מסים והסביר זאת בכך שממילא לא נגבו מסים על הרווחים הכלואים: "על מה אנחנו מוותרים? הרי 10 או 20 שנה לא גבו כלום. מטרת החוק היא לגבות יותר מס ואני רואה כותרת בעיתון שהיה צריך לשלוח חיובי מס על 20 מיליארד שקל לחברות. איך אפשר לשלוח חיוב למי שאינו חייב במס? הרי עד משיכת דיבידנד החברות כלל אינן חייבות בתשלום מס. אנחנו מאמינים שהגביה מהדיבידנדים הכלואים תהיה גבוהה בהרבה מ-3 מיליארד שקל אותה ציינו כגביית מינימום".

שטייניץ עקץ את מבקריו מהשמאל ואמר כי "אני שומע פוליטיקאים שמדברים על חלוקה אבל אין להם שום אסטרטגיה של צמיחה. הם מדברים על חלוקת פירות העץ אבל אין להם מושג איך מגדלים את העץ ומצמיחים את הפירות. אני שומע שתי ידידות ועמיתות פוליטיות, חברות הכנסת שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון, שמדברות על ביטול חוק השקעות הון. הן אומרות שלא צריך לתת הטבות לסקטור הייצוא. זה סוג של אפליה והכל צריך להיות אחיד ולא יכול להיות מס חברות דיפרנציאלי.

"אלה סיסמאות פופוליסטיות שיובילו להרס החברות והצמיחה בישראל. במקביל הן מדברות על העלאת מס חברות ל-35%. זה נזק מיידי למשק הישראלי, לחברות מקומיות אבל בעיקר לתעשיות הייצוא שמשקיעות כאן ויכולות לפעול בכל מקום בעולם. פירוש הדבר הוא בריחה של השקעות בישראל ויציאת חברות שכבר פועלות בישראל. זה צעד שיגרום לאבטלה ומי שיגרום לאבטלת המונים יגרום לנזק חברתי נורא ואיום".

יחימוביץ' אמרה בתגובה לדברי שטייניץ כי "שטייניץ מעולם לא גדל עץ, אבל את הפירות הוא מחלק רק לחבריו העשירים. ומה על מעמד הביניים? הציבור נהנה רק מהפירות הרקובים המתרסקים על הקרקע, במקרה הטוב. מובן ששטייניץ מתפאר בהישגיו מול פורום ה-CFO - הרי אלו אותן החברות אשר להן הוא העניק מתנת חינם השבוע, באמצעות העברת חוק הרווחים הכלואים, כשוויתר להן על עשרות מיליארדים שיכלו להכנס לקופת המדינה. השאלה הנשאלת היא מה יש לשטייניץ לומר לאנשי מעמד הביניים, שכירים ועצמאים, המשלמים מיסיהם במלואם וכחוק ומתקשים לסגור את החודש".