רווחי בזק נחתכו ב-38% ברבעון; 20 אלף מנויים נטשו את פלאפון

ההכנסות צנחו ב-14.5% והסתכמו בכ-2.49 מיליארד שקל ■ הרווח צנח ל-342 מיליון שקל ■ הירידה במדדי הרווחיות נבעה בעיקר מירידה ברווחיות בתחום הסלולר ■ גבאי: "מצפה שרפורמת השוק הסיטונאי תגדיל את רווחת הצרכנים והחברות"

קבוצת בזק פרסמה היום (ד') את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של 2012, מהן עולה כי ההכנסות ברבעון צנחו ב-14.5% והסתכמו בכ-2.49 מיליארד שקל, לעומת כ- 2.92 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד, והרווח הנקי צנח בכ-38% והסתכם בכ-342 מיליון שקל בהשוואה לכ-550 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

על פי ממוצע התחזיות בקונצנזוס האנליסטים של גלובס ובית ההשקעות פסגות, הרווח למניה היה אמור לעמוד על 0.17 שקל למניה, וההכנסות על 2.505 מיליארד שקל. ברבעון השני, נזכיר, צנחו הכנסות בזק ל-2.595 מיליארד שקל, והרווח צנח ל-415 מיליון שקל או 15 אגורות למניה.

על פי בזק, הירידה במדדי הרווחיות נבעה בעיקר מירידה ברווחיות בתחום הסלולר ומפערים ברווחי הון מנדל"ן ונחושת בתחום הקווי בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד. עיקר הירידה בהכנסות נבעה מירידה בהכנסות בתחום הסלולרי כתוצאה מירידה בהכנסות ממכירות ציוד קצה סלולרי ושחיקה בהכנסות משירותי סלולר.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-667 מיליון שקל לעומת כ-944 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-29.3%.

בנוסף, אישררה בזק את התחזית לשנת 2012: ההכנסות יעמדו על 10.2 מיליארד שקל עד 10.5 מיליארד שקל, והרווח הנקי צפוי לעמוד על 1.75 מיליארד שקל עד 1.85 מיליארד שקל.

על פי החברה מספר מנויי האינטרנט צמח ב-4.8% ל- 1.15 מיליון, והקצב הממוצע גדל ב- 50% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

אבי גבאי, מנכ"ל בזק: "האסטרטגיה של בזק להגדלת ההכנסות והפעילות בתחום האינטרנט והדאטה, לצד התייעלות תפעולית, ממשיכה להוכיח את עצמה, וזאת בסביבה תחרותית עזה ומתחזקת. העלייה המשמעותית במספר מנויי האינטרנט מפצה על הירידה בכמות מנויי הטלפוניה. אני מצפה שרפורמת השוק הסיטונאי, לצד לביטול ההפרדה המבנית, יובילו להגדלת רווחת הצרכנים והחברות".

20 אלף מנויים נטשו את פלאפון

פלאפון הכניסה ברבעון השלישי של 2012 כ-1.05 מיליארד שקל, לעומת כ-1.42 מיליארד שקל ברבעון מקביל אשתקד, כתוצאה מירידה במכירות המכשירים ומשחיקת תעריפים לעומת הרבעון המקביל.

מצבת המנויים של פלאפון ירדה במהלך הרבעון השלישי בכ-20 אלף, והינה עומדת נכון ל- 30 בספטמבר על 2.839 מיליון מנויים, לעומת 2.842 מיליון מנויים ב-30 בספטמבר 2011.

מספר המנויים הכולל של yes בסוף הרבעון השלישי של שנת 2012 עמד על כ-581 אלף לעומת כ-582 אלף בסוף הרבעון הקודם, וכ-585 בסוף הרבעון השלישי אשתקד