פריון רוכשת את SweetPacks הישראלית ב-41 מיליון דולר

פריון היא ספקית בינלאומית של פתרונות מדיה דיגיטלית המפתחת יישומי תקשורת ושיתוף צרכנים ■ SweetIM הישראלית, המוכרת גם כ-SweetPacks, מתמחה בפיתוח מגוון אפליקציות חינמיות ותכנים להורדה לשימוש יומיומי

חברת האינטרנט הישראלית פריון נטוורק (לשעבר אינקרדימייל) רוכשת את SweetIM, גם היא חברה ישראלית, בהיקף עסקה שיכול להגיע ל-41 מיליון דולר. פריון מעריכה כי בעקבות הרכישה יגיע היקף ההכנסות שלה ל-100 מיליון דולר בשנת 2013.

פריון היא ספקית בינלאומית של פתרונות מדיה דיגיטלית המפתחת יישומי תקשורת ושיתוף צרכנים. חברת SweetIM הישראלית, המוכרת גם כ-SweetPacks, מתמחה בפיתוח מגוון אפליקציות חינמיות ותכנים להורדה לשימוש יומיומי.

ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל פריון, אמר כי "זו רכישה אסטרטגית שתאיץ את קצב הצמיחה שלנו, תגדיל משמעותית את הכנסותינו, תכפיל את רווחי החברה ותשפר את שיעור הרווח. החיבור בין החברות מרחיב משמעותית את הפעילות שלנו ויחזק את היתרון התחרותי שלנו בשוק. בעקבות הרכישה יתווספו אלינו עוד 22 מיליון משתמשים חדשים ותיווצר חברה גדולה ורווחית יותר".

במסגרת הרכישה, מנכ"ל SweetPacks נדב גושן ימונה לסמנכ"ל התפעול בפריון. הנהלת פריון צופה כי העסקה תושלם במהלך החודש.

במסגרת העסקה, תשלם פריון תשלום ראשון של 10 מיליון דולר במזומן ו-1.99 מיליון מניות פריון. תשלום שני בהיקף של 7.5 מיליון דולר יועבר 12 חודשים לאחר השלמת העסקה. תשלום מותנה שלישי בהיקף של 7.5 מיליון דולר במזומן יועבר 18 חודשים אחרי השלמת העסקה, בכפוף להשגת אבני דרך שנקבעו מראש.

לפי נתונים שפרסמה החברה, היקף ההכנסות המאוחד ב-3 הרבעונים הראשונים של השנה עמד על 80.8 מיליון דולר. פריון רשמה הכנסות של 51.1 מיליון דולר מתחילת השנה ואילו SweetIM רשמה הכנסות של 29.7 מיליון דולר.

ה-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) של פריון עמד על 10.3 מיליון דולר בחודשים ינואר-ספטמבר וה-EBITDA של SweetIM עמד על 9 מיליון דולר באותה תקופה, כך שלשתי החברות יש EBITDA של 19.2 מיליון דולר.