קפיטל פוינט לביומדיקס: 4 מיליון שקל תמורת כ-7% מהמניות

ההצעה אמנם הוגשה רשמית לחברה רק היום, אולם קפיטל כבר בדקה היתכנות אצל המוסדיים העיקריים בחברה, והצליחה לגייס את תמיכת רובם למהלך ■ ההצעה כוללת תנאי של החלפת דירקטוריון החברה וההנהלה במועמדים מטעמה

חברת קפיטל פוינט הציעה היום לביומדיקס השקעה של 4 מיליון שקל תמורת כ-7% ממניותיה וניהול החברה. ההצעה אמנם הוגשה רשמית לחברה רק היום, אולם קפיטל כבר בדקה היתכנות אצל המוסדיים העיקריים בחברה, והצליחה לגייס את תמיכת רובם למהלך.

ההצעה כוללת תנאי של החלפת דירקטוריון החברה וההנהלה במועמדים מטעמה. לשם החלפת הדירקטורים תכונס אסיפה כללית ובה גם יצביעו בעלי המניות על העסקה.

אתמול הודיעו היו"ר מני מור והמנכ"ל אלעד נגר, כי הם מתנדבים לקצץ 15% משכרם על רקע מצב המזומנים של החברה.

ביומדיקס כבר חיפשה זמן מה עסקת השקעה לשם תמיכה בחברות הבנות בה. נכון לסוף הרבעון השני של השנה, בקופה של ביומדיקס יש 9 מיליון שקל. סך עלויות הניהול בחברה, כולל משרדים וייעוץ משפטי, עולה על 5 מיליון שקל בשנה.

קפיטל פוינט החלה את דרכה כחברה לניהול חממות טכנולוגיות. היא הונפקה בבורסה ב-2006 וגייסה כ-41 מיליון שקל, אולם מאז ירד שוויה ב-95%. לפני כשנה הוחלפו הבעלות וההנהלה בחברה, וקפיטל נהנתה ממומנטום חיובי קצר, שנמשך עד אוגוסט, אז היא לא זכתה במכרז על שתי החממות הטכנולוגיות שלה ומנייתה שוב ירדה. קפיטל נסחרת כעת לפי שווי שוק של 13.3 מיליון שקל.

גם ללא ניהול החממות, קפיטל מחזיקה ב-31 חברות שגדלו בחממות. בין המוכרות שבהן נמצאות נוירודרם (בה מושקע גם מייסד אוריקס רוברט טאוב), דרמיפסור, קונטיפי, ביוספ, ‏RDD‏ שקיבלה באחרונה השקעה מאורבימד, ו-‏Versamed‏ שנמכרה ל-‏GE‏. החברה גייסה לאחרונה 7 מליון ש"ח בהנפקות פרטיות וכ 15 מליון דולר לחברות הפורטפוליו שלה.

בראשה של קפיטל נמצא צוות שמורכב מאנשי ניהול וכספים, כמו פרופ' יהודה כהנא ממייסדי איתוראן; ממשקיעים ואנשי העסקים כמו שיר רוייכמן, שהיה בין הנהנים מאקזיט נאה בחברת ריתמיה באחרונה, ודרור עצמון מפידליטי השקעות; וכן ממדענים כמו ד"ר שמואל קבילי, ממציא פטנטי קבילי של ג'ננטק, שמחזיק ב=13% בחברה, וד"ר שוקי גלייטמן, בעבר המדען הראשי במשרד התמ"ת, המשמש יו"ר החברה. מנכ"לי החברה המשותפים הם יוסי תמר ושי ליאור.

כזכור, חברת הניהול מדיקה הניחה לפני מפסר חודשים על השולחן הצעה משלה לביומדיקס - השקעה של כ-19 מיליון שקל במזומן והעברת נכסים בשווי של 50 מיליון שקל, בתמורה ל-52% בחברה ודמי ניהול של 4 מיליון שקל בשנה, הצומחים משנה לשנה. אך עוד לפני שזו הגיעה לדיון אצל משקיעי בביומדיקס היא נפסלה על ידי המשקיעים במדיקה.

נכון לסוף הרבעון השני, לקפיטל יש בקופה כ-8.8 מיליון שקל.