פלוריסטם: המאמר ב'בלומברג' לא נכון, יש לפרסם הבהרה

בפלוריסטם טוענים כי לא ידעו על מותה של ילדה שטופלה "טיפול חסד" באמצעות תרופה של החברה במהלך גיוס כספים ולא פרסמו את המידע למשקיעים

מניית פלוריסטם צנחה אתמול בכ-23% בסיום המסחר בוול סטריט, בין השאר על רקע פרסום מאמר ב'בלומברג' שטען כי הנהלת החברה ידעה במהלך גיוס הון שביצעה כי מטופל של החברה בעבר מת.

בפלוריסטם טוענים כי לא ידעו על מותה של ילדה שטופלה "טיפול חמלה" באמצעות תרופה של החברה במהלך גיוס כספים ולא פרסמו את המידע למשקיעים.

"החברה מתנהלת לפי הסטנדרטים המחמירים שנקבעו על ידי הרשויות השונות וכך גם לגבי פרסום מידע שיש בידיה. נושא המאמר היה מטופל שזכה ל'טיפול חמלה' באמצעות תהליך שפותח בפלוריסטם ולאחר שכל המאמצים להצילו נכשלו. ואינו חלק מניסוי מסודר כלשהו של החברה".

"המטופלת עזבה את בית החולים בישראל ושרדה עוד 6 חודשים, 4 חודשים אחרונים בביתה ברומניה. פלוריסטם לא עקבה אחרי המטופלת ונודע לנו על מותה ממשפחתה ומהרופא שלה. דוח המוות קובע במפורש שאין כל קשר בין הטיפול שעברה הילדה על ידי פלוריסטם ובין מותה".

עוד מציינים בפלוריסטם כי כאשר החברה עורכת ניסויים קליניים, החברה מקפידה לדווח לציבור בהתאם לדרישות החוק ולנהוג בתעשייה, בהתבסס על נתונים שמתקבלים מהמחקר ועוברים ניתוח ראוי. בתגובה לפרסומים הסובבים את הדיווח בבלומברג, פלוריסטם מבקשת להבהיר ששלושה חולים בסך הכל קיבלו את טיפול החמלה עם התאים של החברה. כל שלושת החולים קיבלו את הטיפול כמוצא אחרון לאחר ששאר אפשרויות הטיפול נכשלו, והיו בסכנת חיים. "הילדה החולה אליה התייחס הדיווח ב'בלומברג' שרדה 6 חודשים לאחר הטיפול, חולה נוסף שרד במשך ארבעה חודשים והחולה השלישי עדיין בחיים. פלוריסטם מאמינה שהתוצאות עלו על הציפיות אודות תוחלת החיים שהייתה צפויה לחולים אלה. מותם המצער של חלק מהחולים אינה גורעת מתוצאות הטיפול".

הנהלת החברה אומרת כי המקרה נודע לה רק לאחר שהסתיימה ההנפקה. לכן, היא דורשת מ'בלומברג' לפרסם תיקון והבהרה למאמר שהתפרסם אתמול.

התקשורת הזרה תקפה אתמול את חברת תאי הגזע פלוריסטם סביב אי דיווח של מות נערה, שטופלה בטיפול חמלה של פלוריסטם. הבעיה, לטענת התקשורת הזרה, היא כי החברה "דחפה" דיווחים על טיפולי החמלה, אולם את המוות של הנערה לא דאגה לדווח באופן רשמי.

על פי הדיווח, בין מאי לספטמבר השנה הכפילה מניית פלוריסטם את ערכה בעיקר הודות ל-3 דיווחים רשמיים על הצלת חיים של מטופלים, אשר קיבלו טיפולי חמלה בתאי גזע של החברה. אחרי הזינוק במניה, 2 מנהלים בכירים בחברה מכרו מניות על פי תוכנית קבועה מראש, והרוויחו ממחיר מניה בשיא של 4 שנים. המדובר בנערה בת 7, עם בעיות במח העצם, אשר נפטרה לפני כ-4 חודשים. החברה דיווחה בזמנו על טיפול חמלה בנערה, אולם בעת מותה שתקה פלוריסטם. לאחר שבוע, ביצעה החברה הנפקה וגייסה כ-34 מיליון דולר.

מפלוריסטם נמסר אתמול בתגובה כי "פלוריסטם נוהגת ונהגה תמיד בשקיפות מלאה מול משקיעיה ונוהגת לדווח על כל התפתחות משמעותית בחיי החברה. החברה דוחה את הטענות והרמיזות שעולות מהדיווח בבלומברג. לגופו של עניין - פלוריסטם מבהירה מעל כל ספק כי במועד השלמת גיוס ההון ב-19 בספטמבר 2012 לא היה ברשותה כל מידע לגבי מותה של הילדה בת ה-7 ברומניה. ביה"ח הדסה דיווח למשרד הבריאות על האירוע ב-23 בספטמבר, התאריך שבו הובא האירוע לידיעת בית החולים. העתק הדיווח למשרד הבריאות הגיע לפלוריסטם ב-27 בספטמבר. בדיווח של בית החולים למשרד הבריאות צוין כי 'אין קשר בין הטיפול הניסויי לבין האירוע' ולכן לא יצא על כך דיווח מיוחד".