הפלגים בעזה התכנסו לדון ברגיעה, אך הירי לדרום נמשך

(עדכון) נציגי הפלגים הפלסטיניים התכנסו הערב לדון באפשרות של הכרזה על רגיעה עם ישראל, 3 ימים אחרי חידוש סבב ההסלמה ■ אלא שבשטח הירי נמשך: "כיפת ברזל" יירטה הערב שני גראדים שנורו לכיוון נתיבות

בדרך לרגיעה? הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה התכנסו הערב על מנת לדון בסבב ההסלמה הנמשך בדרום, וכן באפשרות להיענות ליוזמות הרגיעה של מצרים. "אנו דנים כעת באיומים הישראליים ואת המשך התוקפנות הישראלית על רצועת עזה", אמר הערב לסוכנות הידיעות "מען" טלאל אבו זריפה, דובר החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין. לדבריו, כל נציגי הפלגים נוטלים חלק בדיון במסגרת החמ"ל המשותף שהוקם בעקבות מצב החירום בעזה מאז יום שבת.

בינתיים, הירי נמשך. הערב יירטה מערכת "כיפת ברזל" שני גראדים ששוגרו מעזה לכיוון נתיבות. מוקדם יותר התפוצץ טיל גראד בסמוך למפעל באזור התעשייה בנתיבות. בתיעוד מצלמת האבטחה מהמקום נראים הדי הפיצוץ והנזק שנגרם כתוצאה מהאירוע. בנוסף לפגיעה ברכוש, מספר בני אדם לקו בחרדה וטופלו במקום.

הבוקר התפוצצה רקטה בחצר בית מגורים בנתיבות. נזק רב נגרם למבנה ולחנות סמוכה ו-26 בני אדם לקו בחרדה. עד כה, טיפלו צוותי מד"א ב-47 נפגעים כתוצאה מירי הרקטות לעבר ישובי עוטף עזה. במד"א עדיין שומרים על רמת כוננות ג' הגבוהה ביותר, במרחבי הדרום.

לאחר שמשעות הבוקר נרשמו בסך הכל 15 נפילות, שר הביטחון אהוד ברק קיים הערכת מצב בקריה עם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, וצמרת מערכת הביטחון. מוקדם יותר היום העריכו גורמי ביטחון כי חמאס עוד לא הבין את המסר, וכי סבב ההסלמה הנוכחי לא צפוי להסתיים בקרוב.

על רקע הקריאות הגוברות במערכת הפוליטית ובצה"ל להחמיר את התגובה לירי, קיים הבוקר הרמטכ"ל בני גנץ הערכת מצב מיוחדת.

פורום התשיעייה יתכנס אחר הצהריים לדיון, בין היתר על ההסלמה בדרום. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי כרגע אין מה לדבר על הפסקת אש, אך בשלב זה הדרך לפעולה קרקעית ברצועת עזה עוד רחוקה.

גורמים ביטחוניים מעריכים כי חמאס לא הבין את המסרים שהועברו לו עד עכשיו - גם בהיבט של תקיפות צה"ל בעזה וגם באמצעות המתווכים המצרים. לדבריהם, השעות הקרובות - אולי הימים הבאים - יקבעו האם השקט יחזור לדרום או שסבב ההסלמה האחרון יוביל להתלקחות של ממש בגזרה.

נתניהו: נפעל להפסקת הירי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם השגרירים הזרים בישראל שהתקיים באשקלון. נתניהו אמר בין השאר כי "העולם חייב להבין שלישראל יש את הזכות והחובה המלאה להגן על אזרחיה. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות ונשנות, כמעט יום יומיות, על אזרחינו, על ילדינו. למעלה ממיליון אזרחים צריכים לחיות במציאות שבה תוך 15 או 30 שניות הם צריכים למצוא מחסה מפני טרוריסטים שיורים על אזרחים, בשעה שהם מסתתרים מאחורי אזרחים. זה פשע מלחמה כפול. אף אחת מהממשלות שלכם לא הייתה מקבלת מצב כזה, אנחנו לא מקבלים מצב כזה, אני כראש ממשלת ישראל לא מוכן לקבל מצב כזה, ואנחנו נפעל להפסיק את זה".

הבוקר: התחדש הירי לעבר יישובי הדרום

השקט שעבר הלילה על תושבי הדרום הופר הבוקר עם פגיעה ישירה של רקטת גראד בחצר בית מגורים בנתיבות. נזק רב נגרם למבנה ולחנות סמוכה. 26 בני אדם לקו בחרדה, וחלק מהם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לאור האירועים האחרונים הוחלט כי הלימודים בעיר יתקיימו במוסדות חינוך ממוגנים בלבד.

סמוך לשעה 7:00 התפוצצה רקטת גראד שנורתה מעזה בחצר בית בעיר בו אין ממ"ד, בשעה שבני המשפחה היו בבית. בנס לא נפגע איש, אך נזק רב נגרם למבנה ולחנות סמוכה. בעקבות הפיצוץ העז לקו בחרדה 26 בני אדם המתגוררים בסמוך.

כשעתיים מאוחר יותר נורה מטח של כמה רקטות גראד לעבר אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה שתיים מהן, ומספר רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.