הופסקה שאיבת הנפט ב"מגד 5"; גבעות: לא משמעותי

(עדכון) - סנסורים המנטרים פליטה של חומרים רעילים זיהו חריגה של גזים מבור השאיבה - ולכן הוחלט להפסיקה ■ גבעות: אנשי המשרד להגנת הסביבה ביצעו בדיקות באתר ולא נמצאו סימנים של הגז

תקלה תפעולית גרמה היום (ג') לעצירה כוללת של שאיבת הנפט באתר "מגד 5" של גבעות . המסחר במניה הופסק עד לקבלת דיווח מאת החברה לבורסה.

על פי הידוע, סנסורים המנטרים פליטה של חומרים רעילים זיהו חריגה של גזים מבור השאיבה - ולכן הוחלט להפסיקה. עוד נודע כי מדובר ככל הנראה במימן גופרתי, אותו חומר שהשבית בזמנו את העבודות בקידוח "נועה".

בצהריים הוציאה גבעות דיווח לבורסה בו נמסר כי חיישני הגז המוצבים ב"מגד 5" אכן זיהו הבוקר סימני גז "מסוג שלא הופיע קודם במהלך ההפקה" ולכן הופסקה הפקת הנפט. לפי הדיווח, אנשי המשרד להגנת הסביבה הגיעו לאתר כדי לבצע בדיקות שונות, בהן לא נמצאו סימנים של הגז. זאת, בהתאם לפרסום המוקדם ב"גלובס" לפיו השותפות דיווחה על התקלה למשרד לאיכות הסביבה, ומבדיקות שערך המשרד עולה כי לא נמצאו שרידים לחומר באוויר.

"השותף הכללי מבקש להודיע כי ליתר ביטחון בכוונתו לערוך בדיקות נוספות ולקחת דגימות מבאר מגד 5 לבדיקה", נכתב בדיווח של גבעות. "השותף הכללי מעריך שאין מדובר בבעיה משמעותית, אם בכלל. ההפקה ממגד 5 צפויה להתחדש בימים הקרובים לאחר שיושלמו הבדיקות הנדרשות".