דיון חירום במועצת הביטחון: "לא תהיה רולטה בחיי ישראלים"

כך אמר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור בדיון חירום במועצה שכונס לבקשת מצרים ■ הנציג הפלסטיני: "ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה" ■ פרושאור לדיפלומטים: "כיצד הייתם אתם נוהגים לו משפחותיכם היו נתונות להתקפות בלתי פסוקות של טילים"?

בדיון חירום של מועצת הביטחון על המצב ברצועת עזה, שכונס ב-4 לפנות בוקר לפי שעון ישראל, אמר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, כי ישראל לא תשחק רולטה רוסית בחיי אזרחיה. המועצה כונסה לפי בקשת מצרים, מרוקו והפלסטינים. בדיון, שהתקים בדלתיים סגורות, טען הנציג הפלסטיני, ריאד מנסור, כי ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה.

השגריר פרושאור אמר, כי בחודשים שחלפו הוא התריע פעמים רבות מפני סכנת הסלמה בדרום, אם תושבי ישראל יוסיפו להיות קרבנות של התקפות הטרור שמבצע חמאס, אך מועצת הביטחון העדיפה לשתוק ולא עשה דבר.

"לאורך השנים הפגנו איפוק מרבי", אמר השגריר. "לישראל הזכות והחובה להגן על אזרחיה. לא נשחק ברולטה רוסית עם חיי אזרחינו. כוחות צה"ל פועלים כדי להסיר את האיום על אזרחי ישראל ולא כדי לחולל הידרדרות במצב".

פרושאור תקף בחריפות את מאמצי הפלסטינים לשדרג את מעמדם באו"ם ולהכריז על מדינה: "המדינה שהפלסטינים שואפים אליה כוללת גם את עזה, משמע, היא כוללת גם את חמאס. בשם מי פונים הפלסטינים לאו"ם לשדרוג מעמדם? מחמוד עבאס או חמאס? האם בשם הרשות הפלסטינית או בשם חמאס, הקורא להשמדת ישראל ולרצח יהודים"?

השגריר ציין, שישראל יצאה מעזה ב-2005 וכל מה שהיא קיבלה בתמורה היה השתלטות חמאס על הרצועה, ירי בלתי פוסק על ישראל והפיכת עזה למעוז של הטרור האיראני.
"עכשיו לילה בישראל והורים וילדיהם ישנים במקלטים ולא במיטותיהם", אמר פרושאור. "מחר הם לא ילכו לעבודה או לבית-הספר. חייהם משותקים. זו המציאות בשנים האחרונות. 800 רקטות נורו לעבר ישראל מתחילת השנה. יותר מ-80 נורו רק היום. במשך זמן רב שמרנו על איפוק. לא עוד".

בפנותו לדיפלומטים באולם המועצה אמר השגריר: "העלו בדמיונכם כיצד הייתם אתם נוהגים לו היו אלה משפחותיכם, בתיכם וילדיכם שנתונים להתקפות טילים בלתי פוסקות. מועצת הביטחון חייבת לעשות עתה את המוטל עליה ולמלא את התפקיד שלשמו היא קיימת: גנו את חמאס, גנו את הטרור, גנו את ירי הטילים שמשתק את החיים בישראל".

קודם לכן, בשיחה עם עיתונאים, אמר פרושאור, כי איש לא התלונן כאשר הפלסטינים המטירו רקטות על ישובים אזרחיים. הוא הדגיש, שעזה היא איום אסטרטגי על ישראל מפני שטילים שמשוגרים ממנה מגיעים לערים גדולות בישראל. פעולות צה"ל טרם נגמרו, הזהיר השגריר.

מנסור, הנציג הפלסטיני, אמר, שישראל "מתפארת בפומבי, ובאופן וולגרי, על רציחת פלסטינים בכוונה תחילה". לדבריו,ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעם הפלסטיני ולפיכך הקהילייה הבינלאומית חייבת לפעול במאמץ לשים קץ למדיניות הבלתי חוקית של ישראל ולהתנהלותה נגד העם הפלסטיני. "כוחות הכיבוש של ישראל נערכים לפעילות על הקרקע בעודי מדבר", אמר מנסור. "פאניקה ופחד אופפים את האוכלוסיה האזרחית בעזה".