50% מנהגי ישראל מנווטים עם waze

הנהגים גם משתפים באפליקציה החינמית בתדירות גבוהה, אך טרם אימצו את השימוש בקופונים - כך לפי סקר שביצע מכון המחקר M.I.S * תוכנות הניווט האחרות, המצריכות תשלום, הרבה פחות פופולריות

שימוש בתוכנת ניווט (GPS), הפך לדבר שבשגרה אצל חלק ניכר מנהגי ישראל, כאשר היישום הפופולרי ביותר לצורך זה הוא אפליקציית waze הישראלית - כך לפי סקר שנערך על-ידי מכון המחקר M.I.S באמצעות חברת iPanel. מהסקר עולה שכ-50% מהנהגים בארץ משתמשים ב-waze. המספר אפילו עולה ל-72%, כאשר משווים את הנתון לנהגים שמשתמשים בכלי ניווט כלשהו. על-פי הסקר, בתוכנת הניווט iGO של חברת נאב אנד גו משתמשים 17% מהנשאלים, אולם צריך לזכור שאפליקציה זו זמינה רק עבור אייפון, כך שייתכן שהמספר היה גדול בהרבה אם נאב אנד גו היתה משחררת גרסה גם למשתמשי אנדרואיד. הנחה זו מתחזקת לאור העובדה שמבין משתמשי waze שידעו באיזו מערכת הפעלה הם משתמשים, 58% הם בעלי אנדרואיד ו-36% ב-iOS של האייפון. בנושא שביעות הרצון אפשר לראות פער בין המשתמשים - 77% ממשתמשי ווייז דירגו בציון 8 ומעלה את שביעות רצונם מהאפליקציה, לעומת 62% ממשתמשי iGO.

כך או כך, כלי הניווט נתפסים כאמינים ומדויקים על-ידי מרבית המשתתפים.

בהתייחס לשביעות הרצון ממידת האמינות והדיוק של התוכנה, הביעו 69% ממשתמשי ווייז שביעות רצון גבוהה ואילו בקרב משתמשי iGO שיעור המרוצים מעט נמוך יותר ועומד על 59%.

גם אפליקציית הניווט של חברת טלמפ הישראלית, המגיעה באופן מובנה עם כל הסמארטפונים של מפעילות הסלולר: אורנג', פלאפון וסלקום, לא זכתה להיענות גבוהה מצד 500 הגברים והנשים בגילאי 18 ומעלה, שהשתתפו בסקר. רק כ-4% ענו שהם משתמשים באפליקציה של טלמפ או בתוכנות דומות. מצד שני, 7% מהנשאלים פשוט לא ידעו באיזו אפליקציה הם משתמשים, ויש לזכור, שטלמפ לא מוכרת למשתמשים הפרטיים בשם "טלמפ", אלא מותקנת כיישום של חברות הסלולר תחת שמות אחרים: סלקום נוויגייטור, GPS פלוס של פלאפון ואורנג' GPS. לכן, יכול להיות שאחוז המשתמשים בה עומד על כ-11%, כי רוב המשתמשים לא ידעו שהם מנווטים איתה.

השימוש ב-waze עולה כשהגיל יורד

לאחרונה דיווחה ווייז כי יש לה 28 מיליון משתמשים רשומים בעולם, מתוכם 4 מיליון ישראלים. המשתמש הממוצע בווייז מבלה בה כ-440 דקות נסיעה בחודש.

מלבד ניווט בדרכים מאפשרת האפליקציה לשתף מידע על עומסי תנועה, שוטרים, תאונות דרכים וכל מפגע בטיחותי אחר שקיים בכביש. כל השירות נעשה בדרך של רשת חברתית, בה החברים מדווחים באפליקציה כדי להעשיר אותה במידע. שימושיות שלה מבוססת על כמות המשתמשים המנווטים בה, אשר מעדכנים באופן פסיבי או אקטיבי על הנעשה בכביש. השימוש בחוכמת ההמונים מוכיח את עצמו: 51% מהמשתמשים בווייז משתפים באופן יזום במידע על מצב התנועה (כגון תאונות, עומסים, מפגעים ומשטרה), כאשר לגברים נטייה גבוהה יותר לדווח ולשתף במידע על הכביש (45% לעומת 35% מהנשים).

באופן לא מפתיע, שיעור הצעירים בקרב משתמשי ווייז גבוה: כמעט 70% מהם הם נהגים צעירים בני 18 עד 29. לעומתם, רק 35% בגילאי 50 ומעלה משתמשים בה.

עדיין לא מנצלים את הקופונים

אחת הדרכים של ווייז להרוויח כסף מהאפליקציה החינמית שלהם היא באמצעות קופוני פרסום, אולם על-פי הסקר, רק 9% מהמשתמשים באפליקציה השתמשו אי פעם בקופונים המופיעים מדי פעם על המסך.