אוריגמי-לוג'יק השלימה גיוס של 9.3 מיליון דולר

את הגיוס הובילו קרן אקסל וקרן לייטספיד ונצ'רס, וכן השתתפו בו משקיעים נוספים ■ החברה מפתחת פתרונות ניתוח לצרכים שיווקיים

מפתחת פתרונות הניתוח לצרכים שיווקיים, אוריגמי-לוג'יק (Origami Logic), הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון בהיקף של כ-9.3 מיליון דולר. את הגיוס הובילו קרן אקסל וקרן לייטספיד ונצ'רס, וכן השתתפו בו משקיעים נוספים.

החברה, שעדיין נמצאת בשלב פעילות "מתחת לרדאר", הוקמה בסוף 2011 ע"י שלושה יזמים מנוסים. עופר כהנא, שמכהן כמנכ"ל, עפר שקד, ואלון עמית, נפגשו בתחילת שנות ה-90 לראשונה ביחידה 8200, ולאחר מכן התקדמו כל אחד בכיוון נפרד. כהנא הקים לימים את קאגור שנמכרה לג'וניפר ושם כיהן כמנהל פעילות נתבי התקשורת, שקד ואלון, בהתאמה, עברו תפקידים שונים בחברות סטארט-אפ וכן בחברות אינטרנט הגדולות יאהו, גוגל ופייסבוק.

הרעיון של אוריגמי-לוג'יק הוא לפנות להביא את המנגנונים הטכנולוגיים של יכולות ניתוח הנתונים בהיקף גדול (Big Data) לעולם השיווק. לדברי כהנא: "מנהלי השיווק בעידן המודרני נאלצים לבצע החלטות יומיומיות בסביבה בה מתרבות נקודות המגע עם הלקוח, הכוללות רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, טלפונים חכמים, דואר אלקטרוני ועוד". החברה שהקימו, לדבריו, מיועדת לאחד את התובנות מכל נקודות הממשק האלו כך שיגיעו לאנשי השיווק ממקור אחיד, עם תמיכה ויזואלית נרחבת והפעלה פשוטה.

בהתאם לרעיונות מאחורי החברה, המשקיעה הבולטת בחברה היא קרן ה-"Big Data" של קרן אקסל. בחברה מעוניינים לנצל את הכספים בכדי לגדול ומחפשים כוח אדם מתאים בתחום ההנדסה להרחיב את צוות הליבה. כיום, פועלת החברה מעמק הסיליקון, אך בהסתמך על הרקורד של המייסדים, לא מן הנמנע שבעתיד הקרוב תפתח גם פעילות בישראל.