כלל פיננסים: קנו יה"ש הזדמנות ישראלית - תזנק ב-51%

האנליסט ירון זר תחת הכותרת: "עדיין כשל שוק במחיר המניה" ממליץ על היה"ש ב"קנייה" במחיר יעד של 38 אגורות ■ זר: קידוח "ישי" זוכה להקלות מוועדת צמח, ונהנה מכישלונות קידוחי "מירה" ו"שרה"

הזדמנות ישראלית זוכה היום (א') לסיקור אוהד מאנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר. בסקירה תחת הכותרת "עדיין כשל שוק במחיר המניה", חוזר זר על המלצת "קנייה" ליה"ש הזדמנות ישראלית במחיר יעד של 38 אגורות, פרמיה של 51% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

זר מביע אופטימיות לגבי קידוח "ישי" אשר החל בתחילת החודש וצפוי להסתיים באמצע ינואר 2013. להזדמנות 10% מהזכויות בקידוח, כמו בשאר רישיונות פלאג'יק. על פי הסקרים המוקדמים, פוטנציאל הגז ב"ישי" עומד על 3.74 טריליון רגל מעוקב (TCF) בסיכוי של 75%.

כאמור בכותרת הסקירה, זר מעריך כי יה"ש הזדמנות נסחרת עדיין בכשל שוק, למרות עלייה של כ-15% מאז יוני השנה, אז השיק סיקור על החברה. האופטימיות של זר נתמכת, בין היתר, לא רק בשל הסיכויים הגיאולוגיים בפלאג'יק, אלא גם בשל הקירבה הגיאוגרפית לקפריסין.

עוד מוסיף זר כי התחלת הקידוח ב"ישי" הסיר את הספקות המוקדמים בשוק, לפיהם השותפים המרכזיים בקידוח (חברות פרטיות של טדי שגיא ובני שטיינמץ) לא יעמידו את המימון הנדרש והקידוח יידחה.

בשולי הדברים, מעיר זר כי קידוח "ישי" זוכה להקלות מוועדת צמח, שהמליץ לקבוע תנאים ספציפיים למאגרים משותפים לישראל ושכנותיה, וכן מעריך כי כישלונות קידוחי "מירה" ו"שרה" טובים לפלאג'יק, שכן הם הקטינו את הפוטנציאל לתחרות עתידית בשוק הגז.