שוק המט"ח: הדולר היציג המשיך לרדת ונקבע על 3.92 ש'

שער הדולר נחלש בכ-0.4% ■ האירו נחלש בכ-0.1% ל-5.02 שקלים ■ דיווחים בתקשורת הערבית טוענים כי הושגו הסכמות עקרוניות על הפסקת אש בין צה"ל לחמאס; צה"ל עדיין נערך לכניסה קרקעית

השקל מתחזק היום (ג') במסחר המקומי במט"ח מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו, על רקע המגעים להפסקת אש בלחימה של צה"ל בעזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". שער הדולר היציג נחלש בכ-0.4% לרמה של 3.92 שקלים, והאירו נחלש ב-0.1% ל-5.02 שקלים.

אתמול, נזכיר, שערו היציג של הדולר ירד ב-0.3% ונקבע על 3.94 שקלים, ושערו היציג של האירו ירד אף הוא ב-0.2% ונקבע על 5.03 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית הדולר נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות המרכזיים: האירו נחלש מולו ב-0.2% ל-1.2787 דולר לאירו, יציבות במסחר מול הליש"ט ב-1.5904 דולר, ומול הין היפני הדולר נחלש ב-0.2% ל-81.24 ין לדולר.

צה"ל ממשיך להיערך להרחבת המבצע הצבאי בעזה, ובמקביל דיווחים בתקשורת הערבית טוענים כי הושגו הסכמות עקרוניות על הפסקת אש בין ישראל לחמאס, אך ישנה מחלוקת על נקודות ההסכם. הבוקר התחדש הירי לעבר יישובי הדרום במטח רקטות מעזה. שרי התשיעייה קיימו דיון לילי בנושא אך לא נמסרה הודעה אם התקבלה החלטה. לפי גורמים בירושלים, אם עד מחר בערב לא יושג הסכם, הכניסה הקרקעית של צה"ל לעזה תתממש. בתוך כך, מזכ"ל האום באן קי מון הגיע היום לארץ לאחר שהיה אתמול בקהיר וינסה לקרב את הצדדים לחתימה על הפסקת הלחימה.

ב-FXCM ישראל סבורים כי על רקע ההתפתחויות הצבאיות, הדולר צפוי השבוע להמשיך לרשום היחלשות מול השקל, אבל הסלמה נוספת וסימנים לתחילתו של מהלך קרקעי עלולים להגביר את המתיחות בשוק המט"ח וידחפו את הצמד מעלה לעבר אזור 4 שקלים.

"אולם שינוי רשמי במגמה יירשם בטווח הקצר סביב 3.912 שקלים בלבד, אז נראה שפל חדש, מלווה בירידה מתחת לרמת התמיכה המשמעותית. עבור מחזיקי הדולר המצפים להתחזקותו, רמת 3.941 שקלים חייבת להיכבש מחדש, בדרך ליעד של 3.973 שקלים, בו נמצאת עכשיו הפסגה הכפולה מהבחינה הטכנית. לעומת זאת, לסוחרים השורטיסטים על הדולר, היעד של הדולר הוא לשבירה של רמת ה-3.912 שקלים".

במחלקת המחקר של ATRADE מעריכים כי "הצמד דולר-שקל עשוי להשלים את מהלך הירידות עד אזור 3.9 שקלים לדולר. התחנה הבאה שלו ניצבת באזור 3.87 שקלים, אזור שבו עובר ממוצע נע 200. במקרה של כניסת צה"ל אין לפסול מהלך עליות חד, חזרה לכיוון 3.97 שקלים לפחות".