כחלון בודק את נתחי השוק של גולן טלקום והוט מובייל

משרד התקשורת עושה סדר באופן ספירת המנויים בסלולר ■ רק אם החברות גייסו נתחי שוק של 7% במגזר הפרטי, הן יוכלו לקבל את מרבית הערבויות שהפקידו

משרד התקשורת נערך לקביעת נתחי השוק של החברות גולן טלקום והוט מובייל. ל"גלובס" נודע כי שלשום (א') שלח סמנכ"ל כלכלה במשרד, הרן לבאות, מסמך מפורט עם דרישות פרטניות ל-5 חברות הסלולר, במטרה לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי נתחי השוק בישראל.

על-פי תנאי המכרז הסלולרי האחרון, מתקיימת תחנת בדיקה ראשונה להוט מובייל ולגולן טלקום בתום 24 חודשים ממועד קבלת הרישיון, ותחנת ביקורת שנייה מתקיימת בתום 60 חודשים ממועד קבלת הרישיון. רק במקרה שהחברות עמדו בתנאים של גיוס נתחי שוק של 7% במגזר הפרטי, הן יוכלו לקבל את מרבית כספי הערבות שהפקידו במסגרת זכייתם במכרז.

אבי רימון, שותף במשרד עורכי הדין גלוזמן, שם-טוב וחוברס ולשעבר היועץ המשפטי של חברת מירס, הסביר כי הנוסחה מתייחסת לשוק הפרטי בלבד, והיא מחברת בין מספר המנויים, כמות הדקות ורמת ההכנסה, מהם עושים ממוצע. לאחר מכן רואים איזה נתח לקחו בכל אחד מהתחומים האלה לעומת סך כל השוק, ואז מחברים ומחלקים ל-3. מהמספר שיוצא על כל אחוז מורידים שביעית מדמי הרישיון.

במסמך ששלח משרד התקשורת הוא קובע כי מהפגישות שקיים עם המפעילים עולה כי כל אחד נוקט בשיטת ספירה אחרת של מנוייו, ולכן אין אחידות הגדרות ונתונים שיכולים לשמש אותו לצורך הבדיקה.

עוד הוא קבע כי הנתונים המתייחסים למפעילים הווירטואליים ייחשבו כשייכים לבעל הרישיון. כלומר, המנויים של רמי לוי למשל, אשר רוכב על רשת פלאפון, ייחשבו לצורך הבדיקה כמנוייה של פלאפון. הכנסות משירותי נדידה לחו"ל של המפעילים לא ייחשבו לצורך הבדיקה.