פלוריסטם עולה ב-5%: ה-FDA מבקש מידע נוסף על תרופה

ה-FDA הכיר בכך שמחלת אנמיה אפלסטית הינה מחלה נדירה ממנה סובלים פחות מ-200 אלף בני אדם בארצות הברית ■ הכרה זאת מאששת הכרה שאנמיה אפלסטית היא אכן מחלה נדירה ושטיפולים עתידיים יוכלו לקבל מעמד של תרופת יתום

חברת הביומדפלוריסטם הודיעה היום (ד') כי מנהל התרופות והמזון האמריקני, ה-FDA, עדכן את החברה לגבי בקשתה להעניק מעמד של תרופת יתום לתאי ה-PLX לטיפול עבור מחלת אנמיה אפלסטית.

ה-FDA הכיר בכך שמחלת אנמיה אפלסטית הינה מחלה נדירה ממנה סובלים פחות מ-200 אלף בני אדם בארצות הברית. הכרה זאת, מאששת הכרה שאנמיה אפלסטית היא אכן מחלה נדירה ושטיפולים עתידיים יוכלו לקבל מעמד של תרופת יתום. כמו כן, ה-FDA ביקש מפלוריסטם לספק מידע נוסף ונתונים להמשך בדיקה בטרם יוחלט האם להעניק מעמד של תרופת יתום לטיפול שהינה מפתחת עבור מחלה זו.

זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם, הוסיף: "אנו מצפים להגיש נתונים נוספים ל-FDA בהקשר לבקשה להעניק מעמד של תרופת יתום לטיפול באנמיה אפלסטית. אנו מעריכים את יחסי העבודה שיש לנו עם ה- FDA, בהגישנו את תאי ה-PLX כטיפול אפשרי למגוון מחלות".

מחלת אנמיה אפלסטית הינה מחלה נדירה אך חמורה הנגרמת כתוצאה מהרס של תאי גזע במוח העצם היוצרים תאי דם (תאי גזע המטופויאטיים). בעוד שבדרך כלל תאי גזע המטופויאטיים מתפתחים לשלוש שורות הדם: תאים לבנים, תאים אדומים וטסיות, אצל חולי אנמיה אפלסטית כל שורות הדם חסרות.