עכשיו זה סופי: נחתמה העסקה להעברת השליטה בפרטנר לחיים סבן

בחצות הודיעה סקיילקס לבורסה על חתימת העסקה, לאחר שהדירקטוריון אישר אותה ■ בנוסף לרכישת המניות מסקיילקס, סבן ירכוש מניות נוספות מהציבור

חברת סקיילקס הודיעה בחצות על חתימה סופית על עסקת העברת השליטה בחברת פרטנר לידי המיליארדר חיים סבן, שיהפוך לבעל השליטה העיקרי בחברה, וזאת לאחר שדירוקטוריון חברת סקיילקס נתן אתמול את ברכתו לחתימת העסקה.

עסקת פרטנר נחתמה בהונג-קונג, היות ומדובר בעסקה משולשת, במסגרתה רוכש סבן את החוב של חברת סקיילקס להאצ'יסון מהונג-קונג, אשר העמידה לסקיילקס, שבשליטת אילן בן-דב, הלוואת מוכר בסך 300 מיליון דולר לפני כ-3 שנים.

במסגרת העסקה תקבל סקיילקס 80 מיליון דולר עבור מכירת שני שליש מהחזקותיה בפרטנר לסבן, ותרד להחזקה של 15% בהון. בנוסף לכך תהיה סקיילקס זכאית לקבל את חלקה היחסי המקורי בדיבידנד העתידי שתחלק פרטנר בגין רווחי שנת 2012.

מלבד המניות שירכוש מידי סקיילקס (כ-30%), צפוי סבן לרכוש מניות נוספות מידי הציבור ולהגדיל את שיעור החזקתו בחברה. לאומי פרטנרס, המחזיק כ-5% מהון המניות של פרטנר, לא צפוי למכור את מניותיו.

העסקה צפויה להוריד את היקף החוב הפיננסי של סקיילקס לכ-1.5 מיליארד שקל ולהזרים לה מזומנים, אשר יעזרו לה לפרוע את תשלומי החוב בשנה הבאה במועד, ללא כל צורך בהסדר חוב או ב"תספורת".