הערכות: בהיתר "גל" של רציו מצויים 3 TCF גז

רציו הודיעה לאחרונה על הכנסת חברת אדיסון האיטלקית כשותפה-מפעילה ברישיונות ■ אדיסון התעניינה בעיקר במטרת העומק הנמצאת בשטח הרישיון ועשויה להכיל נפט

פוטנציאל הגז הטבעי ברישיונות "נטע" ו"רועי" של רציו מגיע לכ-3 טריליון רגל מעוקבת (TCF), כך מעריכים גורמים בענף. רציו הודיעה לאחרונה על הכנסת חברת אדיסון האיטלקית כשותפה-מפעילה ברישיונות, בעבר היתר החיפושים "גל".

גורמים המעורבים בעסקה אמרו כי אדיסון התעניינה בעיקר במטרת העומק הנמצאת בשטח הרישיון ועשויה להכיל נפט. ואולם, עדיין לא ברור מהו פוטנציאל הנפט ברישיונות ולשם כך יהיה צורך להמתין לסיומו של קידוח הנפט במתוכנן ב"לוויתן" בסוף 2013.

במסגרת העיסקה תרכוש אדיסון 20% מהזכויות ברישיונות עם אופציה להגדיל את חלקה עד 40%. בסוף השבוע הצטרפה גם הזדמנות ישראלית לקבוצה וסיכמה על רכישת 10% נוספים. העסקה נעשתה בהמשך להסכם קודם שהיה להזדמנות עם רציו, שהחזיקה במקור במלוא הזכויות בהיתר "גל". שטח ההיתר המקורי צומצם לאחר שחלק ממנו גלש לשטח כלכלי של מצרים ויתרת השטח, הנמצא בתחומי המים הכלכליים של ישראל, חולקה לשני אזורי רישיון "נטע" ו"רועי" - מה שמעיד על המצאותו של יותר מפרוספקט אחד שעשוי להכיל גז או נפט.

ברציו הכחישו היום מכל וכל את ההערכות לגבי כמויות הגז ברישיונות. מנכ"ל רציו יגאל לנדאו אמר כי ממצאי עיבוד הנתונים שנאספו במהלך הסקר הסייסמי שנערך בשטח הרישיונות לא הועברו לאיש מלבד לאנשי אדיסון, כך שכל פרסום בנושא הוא בגדר "ניחוש פרוע וספקולציה" וכי "כל מספר זוכה".