יחימוביץ': "לעצור את התפרעות השכר החזירית בבורסה"

יו"ר העבודה פונה להאוזר בבקשה לעצור את החברות שממהרות לאשר חבילות שכר מפנקות רגע לפני כניסת חוק שכר הבכירים לתוקף ■ יחימוביץ': "השכר בחברה לישראל שערורייתי; הכסף שלה מגיע מכיל, אין קשר לכישורי ניהול

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' קוראת ליו"ר רשות ני"ע פרופ' שמואל האוזר לעצור את "השתוללות השכר המתרחשת בימים אלה בחברות הציבוריות", כדבריה.

יחימוביץ' מתכוונת לשורה של תגמולים לבכירי החברות הציבוריות רגע לפני כניסתו לתוקף של תיקון 20 לחוק החברות, שאמור להגביל את שכר הבכירים. רק אתמול הזהירה עו"ד שיראל גוטמן-עמירה מרשות ני"ע כי "חברה ש'תגנוב סוסים' תהיה בבעיה". (לסיפור המלא)

"החוק הממשלתי לשכר הבכירים, שהוא ממילא נטול שיניים ומסורס, ייכנס לתוקף רק בעוד 11 יום, וחברות רבות מבצעות מחטפים מהירים טרם ישומו בבחינת אכול ושתה כי מחר אולי תוכל לחמוס פחות", כתבה יחימוביץ' להאוזר. "מדובר באישורי שכר חזיריים ומנותקים מהמציאות הכלכלית. עליך להודיע לבעלי השליטה ולדירקטורים כי שכר שיהיה מנותק מביצועי החברות או מהנורמות הציבוריות לא יאושר ע"י הרשות וכי חברות יצטרכו לשוב ולדון בו גם לאחר כניסת החוק לתוקף".

יחימוביץ' בחרה להתייחס בפרט לאישור שכר הבכירים בחברה לישראל, כאשר היו"ר אמיר אלשטיין והמנכ"ל ניר גלעד יקבלו אופציות ב-50 מיליון שקל.

"אין שום הצדקה לחבילת שכר כה מופרכת עבור המנהלים של חברה שהיא חברה אחזקות", טוענת יחימוביץ'. "רוב החברות אשר נמצאות בשליטתה של החברה לישראל הן חברות עם תוצאות עסקיות חלשות. למעשה, אלמלא הרווחים האדירים של כיל, כל הקבוצה הייתה מפסידה. חשוב לציין כי כיל עושה את רווחיה מאוצרות הטבע השייכים לכלל הציבור בישראל, שעה שהיא משלמת תמלוגים אפסיים. לרווחי העתק של כיל אין שום קשר לכישורי ניהול. הם נובעים פשוט מהמחירים הגבוהים של הפוספט והאשלג בעולם. במצב כזה, האישור של חבילת השכר השערורייתית הוא פשוט שוד לאור יום".

יחימוביץ' דורשת מהאוזר לנקוט צעדי אכיפה אישיים כנגד בעלי שליטה ודירקטורים שיהיו שותפים לאישורי חבילות השכר.