ישראל ורוסיה חתמו על הסכם עקרוני לנדידה סלולרית

ההסכם אמור להוזיל את השיחות עבור תיירים ישראליים ברוסיה וההיפך ■ המו"מ בין המפעילים הישראליים והרוסים אמור להיפתח בקרוב, וייקבע את ההוזלות בפועל

ישראל ורוסיה חתמו על הסכם "רומינג" - נדידה סלולרית שיתקיים בין המדינות. ההסכם אמור לאפשר הוזלת תעריפים בסלולר לתיירים הישראלים המבקרים ברוסיה ולהיפך. יחד עם זאת נדגיש, שקשה להעריך את משמעות ההסכם משום שהצדדים לא פירטו אותו ולכן אי אפשר לדעת בכמה יוזלו השיחות בפועל - המפעילים הסלולריים מישראל ומרוסיה יצטרכו להיכנס למו"מ כדי לסכם זאת.

שר התקשורת, משה כחלון, אמר כי "זהו הסכם תקדימי וראשון מסוגו בעבור מדינת ישראל, שחשיבותו הגדולה היא בעצם העובדה שהתיירות הנכנסת מרוסיה היא השנייה בגודלה. אנו מקווים שהסכם זה יסלול את הדרך להסכמים דומים עם מדינות נוספות באירופה, ובכך יוזיל את המחיר לתייר הישראלי".

ההסכם נחתם במעמד שר החוץ אבגידור ליברמן ושר התקשורת כחלון, ובמעמד סגן ראש ממשלת הפדרציה הרוסית ויו"ר הוועדה מהצד הרוסי, ארקדי דְבוֹרְקוֹבִיץ' וסגן שר הטלקום ותקשורת ההמונים של רוסיה, מָרְק שמוּלֶבִיץ'.

מנתונים שמסר משרד התקשורת, רוסיה מהווה את מדינת המקור השנייה בתיירות הנכנסת לישראל, אחרי ארה"ב. בשנת 2011 נקבע שיא חדש, כאשר הגיעו מרוסיה למעלה מ-491,500 מבקרים. כזכור, בחודש ספטמבר 2008 בוטלה חובת הוויזה לתיירים מרוסיה המבקרים בישראל.

ההסכם קובע מתווה למשא ומתן בין חברות ישראליות ורוסיות, במגמה להוזיל את תעריפי הנדידה ההדדיים, כשהתעריף הקבוע לנדידה בין מדינות האיחוד האירופי ישמש תעריף ייחוס, "Benchmark".