רגע לפני הגבלת שכר הבכירים: איזי כהן חוטף מנהלים ממגדל

עפ"י הערכות, המהלכים בהם החל כהן הם רק תחילת השינויים בכלל ■ יחד עם יוני קופרמן שצפוי להצטרף לכלל ביטוח כמשנה למנכ"ל, תצטרף לכלל ביטוח גם עלית כספי, מנהלת מג"ל

סערה בענף הביטוח: איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח ובעבר מנכ"ל מגדל, נכנס לתפקידו השבוע, וכבר מוביל מהלך של כיסאות מוזיקליים בהנהלה הבכירה של החברה. כהן מביא שני מנהלים בכירים מהמתחרה הגדולה, מגדל, בצעד שמרעיד את משרדי ההנהלה של שתי החברות הגדולות בענף. על פי הערכות, המהלכים שבהם החל כהן הם רק תחילת השינויים בכלל.

במסגרת השינויים עוזבים את כלל ביטוח שני המשנים למנכ"ל האחראים על תחומי הליבה - רמי דיין, האחראי על החיסכון לטווח ארוך, ואיציק קליין, האחראי על הביטוחים הכלליים.

עוזבים נוספים מכלל ביטוח הם המשנה למנכ"ל וראש אגף כלכלה, עומר בן פזי, והסמנכ"ל הבכיר וראש מערך המכירות, אלכס קפלון.

יוני קופרמן, מנכ"ל סוכנות מבטח סימון מקבוצת מגדל, צפוי להצטרף לכלל ביטוח כמשנה למנכ"ל ואחראי על החטיבה לחיסכון ארוך-טווח. עבור קופרמן זו תהיה חזרה לכלל ביטוח, שאותה עזב בתחילת 2010. בתפקידו הקודם בכלל הוא כיהן כמנכ"ל תמורה - סוכנות מנהלי ההסדרים של כלל ביטוח.

קופרמן יחליף את רמי דיין, שהגיע לכלל לפני כחמש שנים, ושימש כמנהל החטיבה בארבע השנים האחרונות. דיין הוא אחד ממנהלי החיסכון לטווח ארוך המקצועיים בענף, והוא היה בעבר המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, ומנהל אגף ביטוח חיים בהראל. כעת נקשר שמו כמועמד מוביל פוטנציאלי להחלפת הממונה הנוכחי, פרופ' עודד שריג, כשהאחרון יסיים את כהונתו.

יחד עם קופרמן תצטרף לכלל ביטוח גם עלית כספי, מנהלת מג"ל (הביטוח הכללי לעסקים) בחטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה במגדל, שצפויה להחליף את איציק קליין כמשנה למנכ"ל וכאחראית על הביטוח הכללי. קליין, שהובא לכלל על-ידי המנכ"ל היוצא שי טלמון, הצטרף לחברה בשלהי 2009, לאחר שכיהן כמנכ"ל חברת הביטוח הממשלתית ענבל, ולאחר שנים ארוכות באגף החשכ"ל באוצר.

השינויים ימשכו

לא רק קופרמן וכספי עוזבים את מגדל. אליהם מצטרפים כמה בכירים נוספים בקבוצה, ובעיקר בזרוע הסוכנויות ותפעול הסוכנויות שלה - שהנן במרכז התוכניות האסטרטגיות של מנכ"ל הקבוצה יונל כהן. עם קופרמן עוזבים לכלל גם אבי רוזנבאום, מנהל המטה המקצועי במבטח סימון, שצפוי להתמנות לתפקיד סמנכ"ל בכיר בכלל. רוזנבאום הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה בתחום החיסכון לטווח ארוך, ועזיבתו מהווה פגיעה למבטח סימון, שאיבדה מנהלים בכירים נוספים בתקופה האחרונה, ובראשם נסים ג'רבי שהיה משנה למנכ"ל.

לקופרמן ולרוזנבאום מצטרף גם זיו ריקלין, סמנכ"ל תפעול של בידיוק - שהיא החברה שמאחדת את התפעול בכל סוכנויות מגדל, ומנוהלת על-ידי קופרמן.

נוסף על כך, במגדל ביטוח יש עוד כמה עזיבות של מנהלים חשובים, ובהם יעקב צ'יקו זכריה, סגן מנהל חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה, שעשוי להצטרף לכלל ביטוח במערך העסקים שיוקם. כמו כן, בשוק מעריכים שגם חיים רר, שהיה לאורך שנים בכיר במגדל וקרוב לאיזי כהן, צפוי להצטרף לכלל ביטוח. רר הוא בעל מומחיות בניהול מערכי תביעות ביטוח.

על פי ההערכות, איזי כהן צפוי לגייס מנהלים נוספים שעובדים או עבדו במגדל, במקביל לשינויים מבניים שהוא מוביל בקבוצה. בכוונת כהן להקים מערך עסקים חוצה חברה, לאחד את תחומי התביעות וגם את תחומי התפעול, לבטל את פעילויות האשראי הצרכני וכן למזג את כלל בריאות לתוך החברה.

על פי ההערכות בשוק צפוי כהן לסיים את עיקר הליך המינויים החדשים בקבוצה כבר בימים הקרובים, מתוך רצון להקדים את כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים (תיקון 20 לחוק החברות), בעוד כשבוע וחצי (ב-12 בדצמבר), כך שיוכל לאשר את שכרם של המנהלים הבכירים החדשים ללא אישור של רוב בעלי המניות מקרב הציבור, כפי שדורש התיקון.

המגדל רועד

לצד העזיבות האמורות של אנשי מגדל לכלל ביטוח, שלפי הערכות הכעיסו את מנכ"ל מגדל יונל כהן, אתמול הודיעה מגדל כי אמיר שלח, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת עסקי בריאות ואיכות חיים של מגדל, יסיים את תפקידו כמשנה למנכ"ל החל מינואר הקרוב.

עם זאת, במגדל עידנו את הודעת העזיבה של שלח, וציינו ש"ימשיך בתפקידיו האחרים בחברה הבת מגדל בריאות ואיכות חיים ובדירקטוריונים שונים בחברות הקבוצה, כפי שיידרש מעת לעת". עזיבתו של שלח - מהמנהלים הוותיקים במגדל - מצטרפת לעזיבתו הצפויה של דורון ספיר, שמונה למנכ"ל כאל, ושל דורון איתן, שמנהל את תחום הבריאות.

כך, לצד הסערה בכלל ביטוח, בעוד העובדים מנסים להוביל הקמת ועד, מביעים חשש מהעתיד להתרחש ואומרים שיתנגדו לקיצוצי עובדים בחברה, גם במגדל סוערות הרוחות. זאת במיוחד על רקע זה שהמנכ"ל הקודם לוקח למנכ"ל הנוכחי עובדים מרכזיים.

לאחרונה טען בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, כי בנו עופר ינהל את תחום הביטוח הכללי בחברה. כך, מגדל חווה שינוי נוסף, עוד קודם לשינויים הפרסונליים, שבמסגרתו פעילויות החברה יתחלקו במידה רבה לשתיים - הביטוח הכללי מחד, והחיסכון לטווח ארוך, בריאות ופיננסים מהצד השני.

עקב העזיבות הרבות של מנהלים במגדל, ולצד השינוי בביטוח הכללי, מתחזקת עמדתם של כמה מנהלים קיימים במגדל בתחומי החיסכון לטווח ארוך והבריאות.

בראשם של אלו ניצב גיל יניב, שנוסף על היותו אחראי על הביטוח לטווח ארוך, על הביטוח האלמנטרי ועל הגיל השלישי, יקבל אחריות גם על הבריאות, ובמידה רבה יהפוך למנהל היומיומי של מגדל ביטוח, חוץ מתחום הביטוח הכללי.

יחד איתו משלימים את משולש המנהלים הבכירים - לצדו של המנכ"ל יונל כהן - אריק יוגב, ראש חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה, ובעבר מנכ"ל מבטח סימון, שעשוי לקבל חזרה חלק מהאחריות במבטח סימון, ומשה תמיר, שאחראי על תחום שיווק ופיתוח עסקי.

המנהלים ממגדל
 המנהלים ממגדל