נעילה שלילית בוול סטריט; "השעון מתקתק והצוק מתקרב"

הרפולביקנים הגישו אתמול הצעה משלהם לפתרון המשבר אך היא נדחתה על ידי הבית הלבן ■ אובמה הגיב היום להצעה: "היא לא מספיקה ומאוזנת" ■ מלאנוקס וטבע ריכזו עניין ■ שרי האוצר של אירופה הביעו אופטימיות לגבי יוון

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות קלות. הנושא המרכזי שהמשיך להעסיק את השווקים בארצות הברית הינו כמובן הצוק הפיסקלי שמאיים על הכלכלה האמריקאית והדיונים בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנושא, שבשלב הזה עדיין תקועים. אובמה הגיב היום לתוכנית של הרפובליקנים וטען כי היא אינה מספיקה להתמודד עם הגרעון העצום.

"השעון מטקטק והצוק מתקרב", אומרת קווינסי קרוסבי, אסטרטגית שווקים בחברת Newark. "העיניים נשואות לכל מה שקורה בוושינגטון והשווקים ימשיכו להיות תנודתיים עד שיוצג פיתרון לצוק הפיסקלי".

המפלגה הרפובליקנית הציגה אתמול את תוכניתה הראשונה לצמצום הגרעון, שאמורה להוות מקבילה לתוכניתו של הנשיא אובמה בהיקף 4 טריליון דולר במסים וקיצוצים. התוכנית של הרפובליקנים כוללת העלאת מסים ב-800 מיליארד דולר, כמחצית ממה שהציע אובמה. בנוסף היא כוללת קיצוצים של 600 מיליארד דולר בשירותי הבריאות, ה"מדיקייר" - כ-400 מיליארד דולר יותר ממה שהציע אובמה.

בבית הלבן דחו אתמול את ההצעה של הרפולביקנים וטענו כי הרפורמה המוצעת במסים מנוגדת להבטחות של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפיהם הוא מתכוון להעלות את של העשירים ביותר במדינה. התוכנית שהציג אובמה כוללת העלאת מסים בהיקף של 1.6 טריליון דולר וקיצוץ של 350 מיליארד דולר מתוכניות בתחום הבריאות, יחד עם קיצוצים נוספים בתחומים אחרים.

בראיון ל"בלומברג" הנשיא אובמה הגיב להצעה של הרפוליקנים וטען כי היא אינה תספיק לגייס את ההכנסות הדרושות כדי לצמצם את הגרעון בהיקף של 4 טריליון דולר בעשור הקרוב. "המס לבעלי 2% מההכנסה הגבוהה הולך לעלות ולא נוכל להתפשר על כך", הוא אמר במהלך הראיון.

נעבור לאירופה שם שרי האוצר של גוש האירו הביעו אופטימיות באשר ליכולתה של יוון לבצע בהצלחה את הקנייה העצמית של האג"ח שלה, בהתאם ליעדים שהציבו לה נציגי הטרויקה על מנת שתוכל לקבל את הנתח הנוסף בחבילת החילוץ שהיקפו נאמד בכ-35 מיליארד אירו מתוך 44 מיליארד.

יוון החלה ברכישה העצמית של האג"ח הממשלתיות בהיקף 10 מיליארד אירו שמועד פירעונן הוא 2023 עד 2042 במחיר גבוה יותר שנועד לתמוך ביעדי קיצוצי החוב שלה

ספרד ביקשה אתמול באופן רשמי חבילת חילוץ עבור הבנקים שלה בהיקף של 39.5 מיליארד אירו מתוך 100 מיליארד שהוקצו לה. 37 מיליארד אירו מתוך ה-39.5 מיליארד יועברו לארבעת הבנקים הגדולים ביותר במדינה בעוד שה-2.5 מיליארד אירו הנותרים יועברו למה שמכונה "הבנק הרע" - בנק שהקימה אותו המדינה על מנת שירכוש חלק ניכר מהנכסים הרעילים של הבנקים במדינה על מנת להפחית מהלחצים שמופעלים עליהם. העברת הכסף לקופה מיוחדת של המדינה צפוי להתבצע ב-12 בדצמבר.

מריל לינץ' מעלה את המלצתה למניית פרטנר

מריל לינץ', זרוע המחקר של בנק אוף אמריקה, העלתה היום את המלצתה למניית פרטנר . חיים ישראל, אנליסט הטלקום של מריל לינץ' המליץ היום על פרטנר ב"קנייה" לעומת המלצה קודמת של "תשואת חסר". מחיר היעד לפרטנר הוא 28.5 שקל - פרמיה של 15% על מחיר השוק, ופי 1.5 ממחיר היעד שסיפקו במריל לינץ' לפרטנר בהמלצה הקודמת ב-23 במאי השנה. נזכיר שבסוף השבוע נחתמה העסקה לרכישת פרטנר על ידי המיליארדר חיים סבן מידי חברת סקיילקס של אילן בן-דב.

גם המנייה של פייסבוק עמדה במוקד לאחר שאתמול דווח כי החברה מנהלת מגעים לרכישת Whatsapp, אפליקציית הסמארטפונים לשליחת מסרונים מיידיים מהפופולריות בעולם - כך לפי דיווח בבלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ'.

טבע ריכזה עניין גם היא לאחר שהיום חתמה על הסכם מסחור עם חברת הביוטכנולוגיה גלינה למסחור תרופת ה-NeuVax שלה בישראל. במסגרת העסקה תטפל טבע בכל תהליכי אישור התרופה בישראל כמו גם תספק תמיכה כספית להמשך הפיתוח שלה.