התייעלות עצומה בסיטי: תפטר 11 אלף עובדים ותסגור סניפים

בנק ההשקעות הבינלאומי הודיע על צעדים אלו כחלק מתוכנית התייעלות גדולה שנועדה לחסוך לו יותר ממיליארד דולר בשנה ■ מנכ"ל החברה: צעדי ההתייעלות הם חלק מהמהפך שעוברת החברה

בנק ההשקעות סיטיגרופ הודיע היום (ד') כי בכוונתו לפטר 11 אלף עובדים ולסגור מספר סניפים ברחבי העולם כדי להתייעל ולהקטין את ההוצאות התפעוליות. הבנק מעריך כי צעדי ההתייעלות יובילו להשפעה של כמיליארד דולר בדוחות של הרבעון הרביעי של 2012.

החברה אמרה בנוסף כי לפחות 6,200 משרות יקוצצו מהסניפים שלה מחוץ לארה"ב וכי כחלק מצעדי ההתייעלות היא מתכוונת לגבות חובות בהיקף של 100 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2013.

החברה הוסיפה ואמרה כי צעדים אלו יובילו לחיכסון בהיקף של יותר מ-900 מיליון דולר בשנה הבאה וחיסכון בהוצאות בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר ב-2014. עם פתיחת המסחר עולה מניית החברה בכ-4%.

"צעדים אלו הם הגיוניים מאוד בהתחשב במהפך שעוברת סיטיגרופ", אמר מייקל קורבט, מנכ"ל החברה בתגובה לצעדים. "בעוד אנו מחוייבים לטביעת הרגל של החברה ברחבי העולם, זיהיני מספר תחומים ומוצרים שאינם מניבים תשואות מהותיות", הוא הוסיף ואמר כי בכוונת החברה להמשיך בצעדי ההתייעלות ולצמצם את ההוצאות.