המשביר לצרכן בהפרת קובננטים מול מחזיקי האג"ח שלה

החברה עדכנה כי יחס ההון העצמי למאזן שלה עומד על 11.9%, לעומת התחייבות ליחס מינימלי של 18%

המשך ההידרדרות הפיננסית במצב חברת המשביר לצרכן של רמי שביט הוביל את קבוצת הקמעונות להפרה של אמות המידה הפיננסיות מול מחזיקי האג"ח מסדרה ב'. בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שפורסמו בסוף השבוע האחרון, עדכנה המשביר היום, כי יחס ההון העצמי למאזן שלה עומד על 11.9%, בעוד שההתחייבות כלפי המחזיקים היא יחס מינימלי של 18%.

לצד הידלדלות קופת המזומנים של המשביר תגדיל הפרה זו את שיעור הריבית המשולם למחזיקים ב-0.5% לשנה. לפי המשביר, עלייה זו בריבית משקפת שיעור ריבית משוקלל של כ-6% בשנה. בעקבות פרסום ההפרה, נסחרו היום אג"ח המשביר בירידות חדות, והתשואה עליהן הגיעה ל-35%. המסחר במניית המשביר מתאפיין בשבוע האחרון בתנודתיות יתר, עם עליות וירידות דו-ספרתיות מדי יום.

היקף סדרת אג"ח ב' של המשביר הוא 104 מיליון שקל, והתשלום הקרוב, בהיקף של כ-3 מיליון שקל, צפוי בפברואר. למשביר סדרת אג"ח נוספת, בהיקף של כ-10 מיליון שקל, ולחברה הבת, מועדון 365, אג"ח שהנפיקה בהיקף של כ-80 מיליון שקל.

במשביר מציינים כי אם בדוחות לרבעון הרביעי של 2012 היא תעמוד ביחס הון למאזן הנדרש, שיעור הריבית יקטן למועד התשלום הרלוונטי.

עוד דחייה בעסקת אופיס דיפו

התייחסות זו ניתנת על רקע מו"מ שמנהלת החברה למכירת החזקותיה בחברת הארוחות העסקיות סיבוס, בעסקה שאם תצא לפועל, צופה המשביר ממנה לרווח הון של 55 מיליון שקל (ברוטו).

ביום שני השבוע עדכנה החברה על דחייה נוספת בעסקה למכירת רשת הציוד המשרדי אופיס דיפו, שתוכננה להיסגר מוקדם יותר השבוע. בהתייחסות האחרונה של המשביר לעסקה, ציינה החברה כי אם המכירה לא תושלם בימים הקרובים, "תפנה אופיס דיפו להליכים משפטיים, לרבות באמצעות הגשת בקשה להקפאת הליכים".

דוחותיה האחרונים של המשביר הראו כי הונה העצמי ממשיך להתכווץ, והוא עומד על פחות מ-28 מיליון שקל, מול התחייבויות שוטפות של קרוב למיליארד שקל, כרבע מהן של פעילויות המיועדות למכירה. בקופת המזומנים של החברה 51 מיליון שקל.