מקורבים ל-IDB: אלשטיין קרוב להשקיע 75 מ' ד' בגנדן

המשקיע היהודי-ארגנטינאי החליט לממש את האופציה לאחר שכבר השקיע 25 מיליון דולר בחברה הפרטית, באמצעותה שולט דנקנר ב-IDB ■ כעת עובדים הצדדים על אישורים רגולטוריים ■ האם מסתמן פתרון מול מחזיקי אג"ח ד'?

בשורות טובות לנוחי דנקנר ולקבוצת IDB מארגנטינה: לאחר שדנקנר יצא את הארץ בתחילת השבוע לשיחות עם המשקיע היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, מקורבים לאי.די.בי אומרים היום (ה') ל"גלובס" כי אלשטיין קרוב לממש את האופציה לממש את האופציה בגנדן, החברה הפרטית דרכה דנקנר משקיע באידיבי אחזקות, ולהשקיע עוד 75 מיליון דולר בחברה, בנוסף ל-25 מיליון דולר שכבר הושקעו.

כעת, על פי הגורמים, עובדים הצדדים על האישורים הרגולטוריים על מנת לאשר את מימוש האופציה.

אם אלשטיין אכן יבצע את ההשקעה הנוספת בגנדן, הדבר עשוי לאפשר לדנקנר מרחב תמרון גדול יותר מול מחזיקי האג"ח של IDB. מוקדם יותר השבוע התקיימה אסיפת מחזיקי אג"ח, תוך שהמוסדיים מאיימים לנוט הליכי חדלות פירעון נגד הקבוצה אם היא תשלם 65 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד' החודש מקופת המזומנים שלה. המוסדיים דרשו כי התשלום יבוצע ממקורות חיצוניים, כלומר מכספי ההשקעה של אלשטיין, ואף הציעו לדחות את התשלום לחודש מארס ובתמורה לבקש מדנקנר שאם אלשטיין יזרים 75 מיליון דולר נוספים, גנדן תזרים ל-אידיבי 120 מיליון שקל.

נזכיר כי ב-21 בספטמבר השנה חתמו דנקנר ואלשטיין על עסקה, במסגרתה הזרים כאמור אלשטיין 25 מיליון דולר תמורת 10% ממניות גנדן. אם מימוש האופציה אכן ייצא אל הפועל, יחזיק אלשטיין 30% מגנדן.

אדוארדו אלשטיין הוא איש עסקים יהודי-ארגנטינאי העומד בראש חברת ISRA שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-400 מיליון דולר. החברה עוסקת בנדל"ן בארגנטינה והיא בעלת מניות בבנק הארגנטיני Hipotecario. אחד המשקיעים ב-ISRA הוא מנהל קרנות הגידור ג'ורג' סורוס .