חברות ישראליות לטכנולוגיות מובייל הציגו ולמדו בארה"ב

בשני כנסים, בניו-יורק ובפילדלפיה, קשרו מנהלי החברות קשרים עם משקיעים ושמעו ביקורת בונה בצד טיפים כיצד לשווק את מרכולתן בשווקים האמריקניים

נוכחות בשוק האמריקני היא, כמובן, מטרה ראשונה במעלה לכל סטארט-אפ ישראלי, בדרגות שונות של בשלות. בלי אמריקה כמקור מימון ו/או יעד לשיווק - בדרך כלל שניהם - חבלי הלידה של סטארט-אפ יהיו בדרך כלל פרפורי גסיסתו. הכנסים המסורתיים שעורכים הנספחים הכלכליים של ישראל בארה"ב מכוונים להפגיש בין מנהלי חברות טכנולוגיות ישראליות לבין משקיעי הון סיכון, משקיעים אחרים ושותפים אסטרטגיים פוטנציאליים. מבחינת החברות הישראליות, זו תקיעת רגל במפתן.

אך שני כנסים כאלה, שנערכו השבוע בניו-יורק ובפילדלפיה, תוכננו להעניק למבקרים מישראל ערך מוסף: לא רק כרטיסי ביקור של משקיעים פוטנציאליים אלא גם הזדמנות לשמוע ביקורת בונה וטיפים מעשיים מאנשי מקצוע אמריקניים, עם יד על הדופק הטכנולוגי בשוק בארה"ב.

הכנסים יוחדו לחברות ישראליות שמפתחות יישומים לטכנולוגיות מובייל ו-11 חברות ניצלו את ההזדמנות:

Cell Buddy Network, Fanwaze, MyCheck, MyRealFont, Pango Mobile Parking, inPACT, Rumble News Ltd, SEVENPOP, STOREYA, Todacell ו-Ringya. לכל החברות יש קונספט מוכח ומוצרים שעובדים. ההיצע שלהן מסחרר: מטכנולוגיה שמאפשרת למשתמש (או, יותר מדויק, לטלפון הנייד שלו) לבחור את התעריף הזול ביותר לתקשורת הביתה בעת שהות בחו"ל, דרך טכנולוגיה למציאת מקום חניה ותשלום בעדו בטלפון בנייד וכלה בטכנולוגיה ליצירת מוקדי רווח באתרים בידור ציבוריים, בין היתר באמצעות יצירת מיקרו-קהילות של מבקרים שיוכלו לאתר זה את זה באמצעות המכשיר שלהם.

בדרך כלל, בכנסים מסוג זה האורחים מישראל מדברים והמשקיעים הפוטנציאליים מקשיבים. בכנסים השבוע, בעיקר בזה שנערך בניו-יורק, היה דגש נוסף. "בכל אירוע היו שני פאנלים של מומחים אמריקניים שתפקידם לשמוע את הפרזנטציות של החברות הישראליות, שנעשו לפני כל קהל הנוכחים, ולהגיב מיד על הדברים בפומבי, ובלי להיות מנומס מדי", אמר ל"גלובס" עודד גרינסטיין, סגן הצירה הכלכלית של ישראל בניו-יורק. "אמרנו לחברי הפאנלים: הוזמנתם כדי לעזור לחברות הישראליות ולתת להם טיפים מועילים. כל חבר בפאנל התבקש לספר על חברה צעירה שהצליחה או כשלה ומה היו הסיבות לגורלה".

וכך, כאשר מנכ"ל Fanwaze הציג לפני פאנל בניו-יורק טכנולוגיה שנועדה להגדיל הכנסות של אתרי בידור ציבוריים באמצעות שיווק לקהלים ספציפיים של מבקרים בעלי מכנים משותפים, שיוכלו לתקשר אלה עם אלה ועם ספקים ונותני שירותים באתר, הוא קיבל מיד טיפ משמעותי מאחד מחברי הפאנל, נציג של נילסן, חברת הדירוג הטלוויזיוני הגדולה: היעד שלכם הוא האיצטדיונים של קבוצות הספורט הגדולות ברחבי ארה"ב; הדרך הטובה ביותר ליצירת קשרים עימם הוא באמצעות חברת ורייזון מובייל. הנציג של ורייזון, אף הוא חבר בפאנל, סגר את המעגל עם עצות מעשיות נוספות.

"מבחינתן של חברות ישראליות, אלה עצות שלא יסולאו בפז", אמר גרינסטיין. "Fanwaze קיבלה מידע מעשי מתוך הבראנז'ה שיעזור לה לגבש אסטרטגיה שיווקית בארה"ב".

וכמובן, בשני הכנסים הוקצב זמן לריטואל הנטוורקינג ולדיונים פרטניים, אחד מול אחד, של נציגי החברות עם משקיעים פוטנציאליים. "הההצלחה של האירועים האלה נמדדת במספר הקשרים החדשים שנוצרו בין האורחים לבין המשקיעים והשותפים האפשריים, כשבכל קשר יש פוטנציאל להשקעה", אמר גרינסטיין. "אני אישית שמעתי על שני משקיעים שהביעו ענין בארבע חברות וקיבלתי דיווחים על עשרות קשרים נוספים שנוצרו בשני הכנסים".

הצירות הלכלית הישראלית השיקה אפליקציה מיוחדת, שמבוססת על טכנולוגיה ישראלית לרגל שני האירועים, ושכל משתתף היה יכול להוריד אותה למכשיר הנייד שלו. האפליקציה סיפקה רשימה של כל המשתתפים ואיפשרה לכל משתתף להתקשר עם כל משתתף.

חברת עורכי-הדין Greenberg and Traurig יזמה והפיקה את שני הכנסים. בפילדלפיה היתה שותפה להפקה לשכת המסחר פילדלפיה - ישראל. בניו-יורק השתתפה בהפקה הצירות הכלכלית של ישראל.