גוגל השיקה את חממת הסטארט-אפים במרכז תל-אביב

החממה, בשם Campus TLV, תלווה יזמים בתוכנית מואצת של שבועיים בשיתוף-פעולה עם חממות ומאיצים טכנולוגיים קיימים ■ בנוסף, הקמפוס ישמש כמקום מפגש ליזמים וסטארט-אפים

שנה אחרי שהודיעה על כוונתה להקים חממת סטארט-אפים, מרכז המו"פ של גוגל בישראל השיק היום (ב') את החממה באופן רשמי, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. החממה, שהוקמה במגדל אלקטרה במרכז תל-אביב, הייתה אמורה להיפתח באוגוסט השנה אך השקתה נדחתה במספר חודשים עד למעבר של כל עובדי גוגל בתל-אביב למשרדים החדשים, מהלך שהושלם אתמול.

את החממה, שתיקרא Campus TLV, ינהלו אמיר שבט, מנהל יחסי מפתחים בגוגל, ואייל מילר, מנהל הפיתוח העסקי בחברה. הקמפוס הינו חלל שמשתרע על קומה שלמה בשטח של 1,500 מ"ר ויוקדש כולו לקהילת היזמים המקומית, במטרה לעודד חדשנות בישראל.

הקמפוס יעניק גישה ישירה לצוותי גוגל ומומחים אחרים בתעשייה ויספק גישה למגוון רחב של סמארטפונים וטאבלטים, באמצעותם יוכלו להתנסות ולפתח אפליקציות ויישומי מובייל אחרים. המוקד של הקמפוס יהיה ה-Launchpad, תוכנית אינטנסיבית בת שבועיים להכשרת סטארט-אפים בתחילת דרכם.

התוכנית פועלת יחד עם שותפים שונים הכוללים אינקובטורים, "האבים" טכנולוגים ומוסדות חינוך. ה-Launchpad תעסוק בתחומים כמו בניית ממשק משתמש, אסטרטגיית מוצר, שיווק, פיתוח עסקי וכלי מדידה אינטרנטיים. התוכניות הראשונות יפעלו בשיתוף עם Upwest Labs ו-The Junction. בהמשך יתקיימו תוכניות עבור סטארט-אפים הנתמכים על ידי Tel Aviv Angel Group. כמו כן, יקחו חלק גם תוכנית Zell של המרכז הבינתחומי הרצליה, ארגון IDC Elevator וארגון MEET. ההצטרפות וההשתתפות בפעילויות הקמפוס אינן כרוכות בתשלום.

נתניהו, שהגיע למקום וחנך את פתיחת הקמפוס של גוגל על-ידי גזירת סרט וירטואלי, בירך את אנשי גוגל על היוזמה ועל התמיכה בחדשנות הישראלית. "אנחנו מחויבים לקדם ולתמוך ביזמות ויש לה לא רק חשיבות כלכלית אלא כלכלית-תרבותית, במיוחד במציאות שבה אנחנו נמצאים בה. עם זאת, אנחנו מחויבים עוד להשקיע. אמנם ביזמות ובטכנולוגיה אנחנו זינקנו לקצה הפירמידה, אבל מנגד יש לנו בעיה עם ההישגים של תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים ואנחנו נדרשים לדבר הזה ומשקיעים שם מיליארדים".

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי אפריקה-יוון, ציין היום כי "הרחבת הפעילות, הקמת הקמפוס והמעבר למשרדים החדשים בתל-אביב היא אינדיקציה של כוונת החברה להתפתח ולגדול בישראל".

יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל, הוסיף כי "הקמפוס הוא מרכז טכנולוגי לקהילת הסטארט-אפים והיזמים. עבורנו, במרכז המו"פ , המובילות והיזמות הטכנולוגית הינם חלק מהפעילות היומיומית".

לדברי מטיאס, "קמפוס תל-אביב מצטרף לקמפוס בלונדון ומדובר בצעד ותמיכה של גוגל בחדשנות טכנולוגית בישראל. גם בגלל החשיבות בעידוד יזמות וגם במרכזיות של ישראל בקידום ערכים אלה. המובילות של ישראל ביוזמת החדשנות הם חלק מה-DNA".

אייל מילר, ממנהלי הקמפוס החדש, ציין כי "כבר בימים הקרובים נתחיל לעבוד כאן עם אלפי מפתחים ויזמים בכל רחבי הארץ. מדובר בעבודה מאומצת של שנתיים. נעבוד עם למעלה ממאה סטארט-אפים כבר בשנה הקרובה".

אמיר שבט, ממנהלי הקמפוס, הסביר כי מלבד תוכנית תמיכה בסטארט-אפים, הקמפוס יהיה גם מקום מפגש ומרחב להפרייה הדדית. "גילינו שחסר מקום מפגש איכותי, גדול וחינמי ולשם כך הקצנו שני אזורי אירועים - מקום ל-40 איש ומקום ל-150 איש. כל מפתח ויזם יכול להיכנס לאתר שלנו, למלא טופס פשוט ולארגן אירוע פה. כבר בשבוע הבא נכין אירועים עם סטארט-אפ סיד, ארגון זל עושה אצלנו אירוע וגם The Junction יקיים פה אירוע".

פתיחת החממה של גוגל מצטרפת לגל הולך וגדל של חממות, מאיצים טכנולוגיים ומתחמי עבודה משותפים שנפתחו בשנים האחרונות עבור סטארט-אפים ויזמים ישראלים, ועם חלקם גוגל תשתף פעילות. יש לציין כי גם מיקרוסופט השיקה במארס השנה חממה טכנולוגית וכבר הושלם הסיבוב הראשון של בוגרים.