ברודקום לא נבהלת מפיטורים בהיי-טק: "אצלנו המצב לא רע"

שלמה מרקל, סגן נשיא ומנהל הפיתוח העסקי-אסטרטגי של ברודקום: "ישראל חשובה לנו, אנחנו כנראה במקום יותר טוב ונשמח לקלוט עובדים טובים"

לאחר גל רכישות בשלוש השנים האחרונות בישראל, החליטה ברודקום העולמית לבצע מסיבת עיתונאים שתציג את "הפסיפס" הכולל של הפעילות בארץ ואת תוצאות הרכישה. 7 מתוך 10 הרכישות שביצעה החברה בתקופה זו בעולם היו בישראל, מה שהופך את ישראל למרכז הגדול של ברודקום מחוץ לארה"ב אחרי הודו. על פי הנתונים שהציגה החברה, הרכישות וגידול אורגני, הקפיצו את היקף הפעילות כאן בתקופה הזו מכ-100 עובדים ל-800 היום.

השאלה הבוערת היא לגבי השנה הקרובה, ועתיד התעסוקה בחברה בהינתן גל הפיטורים במתחרות - TI ופריסקייל בישראל - במסגרתו יפלטו לשוק התעסוקה מאות עובדים מנוסים בתחום השבבים, וכן על רקע הערכות היום כי גם מיקרון צפויה לפטר כמות ניכרת של עובדים.

שלמה מרקל, סגן נשיא בחברה ומנהל הפיתוח העסקי-אסטרטגי של החברה, הצביע בתשובה לשאלה על שורה במצגת שמציינת כי בפעילות בישראל יש כעת עשרות משרות פנויות, ולדבריו: "על פי המספרים, ישראל חשובה לברודקום. אצלנו המצב לא רע".

מרקל הוסיף כי "כרגע אנחנו לא מפטרים. בהסתכלות על שוק השבבים, רואים תהליך של אינטגרציה של רכיבים רבים על גבי ערכת שבבים בודדת וזה יוצר לחץ על חברות בשוק. אנחנו כנראה במקום יותר טוב". לגבי אפשרויות הקליטה של מפוטרי פריסקייל ו-TI, הגיבו בחברה כי "העובדים והמנהלים שלהם מכירים את הפרטים וכולם בקשר איתנו. נשמח לקלוט עובדים טובים".

ברודקום ביצעה לאורך ההיסטוריה 11 רכישות בישראל. האחרונה ואחת הדרמטיות שבהן הייתה של ספקית השבבים לתשתיות התקשורת האופטית, ברודלייט, במרץ השנה, שהייתה גם מתחרה ישירה. רענן גבירצמן, מנכ"ל ברודלייט, ואייל דגן, מנכ"ל ספקית שבבי ציוד התקשורת דיון שנרכשה לפני שלוש שנים, סיפקו מספר נתונים לגבי ההתרחשות לפני ואחרי הרכישה.

"ברודקום עשתה בסופו של דבר הדבר הנכון וקנתה את ברודלייט", אמר גבירצמן, "האינטרגציה הייתה מעניינת כי היינו שתי חברות מתחרות, אבל ברודקום היא רוכשת מקצועית ועושה את זה בצורה יפה. בחברה קיים מעין Pipeline לחברות חדשות שאני עובר אותו עכשיו. ברודקום מנסה לעשות את התהליך הזה כמה שיותר יעיל, למרות שזה דבר טראומתי עבור החברה הנרכשת. כאשר סיפרתי לעובדים, אמרתי שאנחנו באים לעשות את ברודקום יותר טובה, ואני חושב שאנחנו מרגישים ככה".

דגן, שנמצא היום בשלב יותר מתקדם באינטגרציה בתוך הרוכשת דיון נטוורקס, טען כי הפעילות הנרכשת גדלה ב-50% מבחינת העובדים לכ-150 היום. כמו כן, טוען דגן כי יש יותר משאבים ולכן "השכר של העובדים גדל בצורה משמעותית" ומעריך את הגידול בתשלומי מסים של הפעילות הנרכשת (דיון) ביותר מ-50%.