שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.7% ל-3.78 שקלים

גם האירו נחלש מול השקל בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.93 שקלים ■ ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים: "בשלב הנוכחי ייסוף השקל צפוי להימשך" ■ הערכות: ברננקי יודיע היום על הרחבת תוכנית ההקלה הכמותית

השקל המשיך להתחזק גם היום (ד') בשוק המט"ח המקומי מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. הדולר נחלש בכ-0.7% ושערו היציג נקבע על 3.78 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.2% לשער יציג של 4.93 שקלים.

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים: "בשלב הנוכחי ייסוף השקל צפוי להימשך, כשברמת 3.78 שקלים לדולר המטבע האמריקני יימצא ביקושים מצד יבואנים, פריצת רמה זו תאותת על המשך ייסוף השקל. שוקי ההון מתנהלים בציפייה לתוצאות הדיונים בארה"ב בעניין הצוק הפיסקאלי. הממשל נדרש להגיע להכרעה עד סוף דצמבר. היורו בעולם רגיש מאוד להחלטות שיתקבלו בארה"ב, כאשר מנגד המצב הרעוע של אירופה תומך בהיחלשות מחודשת של היורו".

עוד הוסיפה יצחקי: "ביום שישי הקרוב צפוי להתפרסם מדד שככל הנראה יצביע על יציבות, כלומר אי שינוי או עלייה מינורית במחירים. במידה ומדד המחירים לצרכן יצביע על ירידה ויגלם קצב אינפלציה נמוך מהצפוי, הדבר יגביר את הסיכויים להפחתת ריבית של בנק ישראל בסוף החודש הנוכחי".

אתמול, נזכיר, הדולר היציג נחלש בכ-0.6% ונקבע על 3.8 שקלים, ואילו האירו היציג נחלש בכ-0.2% ושערו נקבע על 4.941 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נסחר ביציבות יחסית מול המטבעות המרכזיים: האירו והליש"ט נחלשים מולו קלות ל-1.3006 ו-1.6114 דולר בהתאמה, ומול הין היפני הדולר עולה כ-0.2% ל-82.71 ין לדולר.

הסוחרים בשוק המט"ח, כמו גם בשוקי המניות ברחבי העולם ממתיניםפ לנאום יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב בן ברננקי. לפי הערכות, הבנק המרכזי צפוי להכריז היום על תוכנית נוספת להקלה כמותית - הגדלת רכישות האג"ח הממשלתיות, כתחליף לתוכנית "אופריישן טוויסט" שצפויה להסתיים בסוף דצמבר. יחד עם זאת, ברקע עדיין מרחף האיום של הצוק הפיסקלי לאחר שהשיחות בין הנשיא אובמה לרפובליקנים עדיין לא הניבו הסכמות.

במחלקת המחקר של ATRADE מעריכים כי אם ברננקי אכן יודיע היום על הרחבה כמותית נוספת, הדולר צפוי להיחלש משמעותית אפילו מעבר לשפל האחרון. "שבירה של התחתית תוביל להמשך הצלילה לכיוון אזור 3.75 שקלים לפחות", הם אומרים. "אם יו"ר הפד' יבחר לשמור על סטטוס קוו בעקבות נתוני התעסוקה המפתיעים שהתפרסמו בשישי האחרון, הדולר צפוי להתחזק מול השקל", לדבריהם.