הראל: חושבים שהבורסה תזנק ב-2013? תחשבו שוב

בהראל פיננסים מספקים תחזיות ל-2013 וצופים תשואות דו-ספרתיות נמוכות בשוקי המניות

הבורסה בת"א צפויה להניב תשואה דו-ספרתית נמוכה בשנה הבאה - כך מעריכים כלכלני הראל פיננסים בסקירה שפרסמו (ה') ביום לקראת שנת 2013.

"בשנה הקרובה נמשיך לראות מכפילים נמוכים על ההון והמכירות ברוב החברות, לצד שיפור במבנה מאזן החברות", נכתב בסקירה. "נמשיך לראות ירידה ברמות המינוף שתעזור לחברות לחזור לגייס כסף באג"ח קונצרני. הריבית הריאלית השלילית או אפסית תסייע להוריד את עלויות המימון של חברות רבות ותחילת זרימת הגז צפויה להוריד עלויות ייצור של חברות רבות. במגזר העסקי צפויים גם להרוויח מהפיחות הריאלי, אשר בדרך כלל מניב תוצאות באיחור של 6-9 חודשים. כמו בעולם, גם בשוק המקומי אנו מעריכים שהמגמות האלה יהיו חזקות יותר במחצית השנייה של 2013".

הסקטורים המועדפים על הראל בשנה הבאה הם התעשייה, התרופות והטכנולוגיה. הם ממליצים להתרחק מהבנקים, מניות התקשורת ומניות נדל"ן בתחום המשרדי.

גם בשווקים אחרים בעולם לא צופים בהראל פיננסים עליות חדות בשנה הבאה. האנליסטים מצפים לתשואה דו-ספרתית נמוכה, כאשר המחצית הראשונה של 2013 תהיה חלשה יותר מהמחצית השנייה.

"הצוק הפיסקלי מטריד את השווקים מאז הסתיימו הבחירות בארה"ב והדבר לא צפוי להיעלם בקרוב למרות שהדד-ליין לסיום המשבר הזה הוא בסוף 2012", נכתב בסקירה. "ברור להכל כי ההסדר שיושג (בהנחה שאכן יושג) יהיה זמני, מאחר שבתקופה הקצרה שנשארה עד לתחילת 2013 לא יגיעו הרפובליקאים והדמוקרטים בארה"ב להסדר כולל בכל הסוגיות הנוגעות לעניין (פטורים ממסים שאמורים להתבטל, מסים חדשים וגזירות שונות).

"בכל מקרה, השאלה המרכזית של אנליסטים בכל העולם היא לא האם הצוק הפיסקלי יפגע בצמיחה אלא עד כמה חמורה תהיה הפגיעה. ההערכה שלנו היא כי עיקר הפגיעה תהיה במחצית הראשונה ורק לאחר שהתמונה תתבהר יותר וחברות יתחילו לחזור להגדיל השקעות ואולי גם להעסיק עובדים חדשים - גם שוקי המניות יירגעו".

ארה"ב היא השוק המועדף על הראל פיננסים ("כי היא תהיה הראשונה שתפגין התאוששות"), כאשר הסקטור המועדף הוא מניות הבנקים בארה"ב. למרות שמדד הדקס הגמרני זינק השנה בכ-30%, האנליסטים סבורים כי "קשה לראות משקיעים נוהרים לאירופה, במיוחד על רקע הורדה נוספת בתחזיות הצמיחה המעודכנות בגוש היורו שפורסמו בסוף השבוע האחרון".