סול קליין מקרן אינדקס מונה לשליח לענייני טכנולוגיה של בריטניה בישראל

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון: "אנחנו רוצים להדק את קשרי העבודה עם ישראל בתחומי החדשנות והטכנולוגיה" ■ קליין דמות מוכרת בישראל ומרבה לבקר בה, בין היתר, כדירקטור בחברות כמו סולוטו ו-MyHeritage

ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, הודיע על מינויו של המשקיע סול קליין מקרן אינדקס ונצ'רס לשליח מיוחד לענייני טכנולוגיה של בריטניה בישראל. במסגרת תפקידו יקדם קליין שיתופי פעולה בין שתי המדינות בתחום ההיי-טק ויעבוד בשיתוף עם מרכז הטכנולוגיה בריטניה-ישראל (UK Israel Tech Hub) ועם מועצת הטכנולוגיה בריטניה-ישראל.

קליין יוביל משלחות של חברות טכנולוגיה בריטיות לישראל ומשלחות של חברות סטארט-אפ ישראליות לבריטניה, ויארח אירועי טכנולוגיה בשתי המדינות. המטרה היא לקדם שיתופי פעולה בין שתי המדינות ולסייע לחברות טכנולוגיה בריטיות להתפתח.

קליין מכיר היטב את ישראל מהשקעותיו השונות דרך קרן אינדקס. כך השקיעה החברה בסטארט-אפים דוגמת סולוטו, MyHeritage ואחרים, וקליין יושב בדירקטוריון של חברות אלה ונוטה לבקר בישראל לעיתים קרובות.

"אנחנו רוצים להדק את קשרי העבודה עם ישראל בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות", ציין קמרון. "לכן, חנכנו בשנה שעברה את UK Israel Tech Hub בשגרירות שלנו, כדי לעבוד בשיתוף פעולה עם UK Israel Business , עם השגרירות הישראלית כאן בלונדון ועם הצעירים המוכשרים הרבים בשתי המדינות. אני שמח להודיע היום שאנו ממנים את סול קליין, אדם בעל ניסיון עשיר בהשקעות בשלבים ראשונים, להיות השליח המיוחד הראשון לענייני טכנולוגיה של בריטניה בישראל".

במסגרת שיתופי הפעולה בין המדינות, בשבוע שעבר טסו כ-20 חברות סטארט-אפ ישראליות לבריטניה כדי להיפגש עם משקיעים וחברות גדולות וזאת כדי לבנות יחסי עבודה ושיתופי פעולה. את המשלחת ארגנו UK Israel Tech Hub ובריטניה סחר והשקעות (UKTI).

קליין הוסיף כי "עבדתי עם חברות היי-טק בבריטניה ובישראל ואני מודע לפוטנציאל האדיר לסינרגיה בין כלכלות הטכנולוגיה של שתי המדינות. כלכלת בריטניה עשויה לקבל תנופה אדירה מחבירה לחברות טכנולוגיה ישראליות. ומנגד, החדשנות הישראלית יכולה להרוויח משימוש ברשת הגלובלית שבריטניה מספקת, לצד חברות מהמובילות בעולם, בסיס מדעי חזק, שוקי ההון ומיומנויות הפיתוח העסקי שקיימים בבריטניה".

עוד הוסיף קליין כי "אני נרגש ושמח על המינוי כשליח המיוחד לענייני טכנולוגיה של בריטניה בישראל. זה אך ראוי שהשליח המיוחד הראשון שממנה בריטניה לנושאי טכנולוגיה יהיה לאומת הסטארט-אפ, ואני מצפה בקוצר רוח לסייע בבניית שותפויות טכנולוגיות שמחויב המציאות שיהיו קיימות בין שתי המדינות".