עיני: "ההסתדרות תשלם שכר לעובדי פלאפון השובתים"

יו"ר ההסתדרות יכנס ביום ראשון ישיבה מיוחדת של הנהגת ההסתדרות כדי לאשר תשלום מקרן שביתה לעובדים השובתים ■ במקביל העובדים יחריפו בשבוע הבא את המאבק והשביתה תמשך

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יכנס ביום ראשון בבוקר ישיבה של הנהגת ההסתדרות, שלא מן המניין, כדי לאשר תשלום שכר מקרן השביתה של ההסתדרות לעובדי פלאפון השובתים.

אמש החליט ועד הפעולה של פלאפון להמשיך בשביתה גם בשבוע הבא וביום ראשון תימשך השביתה באותה מתכונת בה התקיימה בשבוע שעבר. עובדים בחטיבת ההנדסה, המרכז הלוגיסטי, מערכות המידע, בחטיבה העיסקית ושני מוקדי השירות בירושלים ובבאר שבע ימשיכו בשביתה במתכונת זהה. מדובר בכ-800 עובדים שובתים עד כה.

אתמול קיים עיני ישיבה עם חברי ועד הפעולה בה הוחלט להחריף את המאבק. לצורך זה הוקם חמ"ל של עובדי פלאפון הכולל צוות מארגן פעולות בשטח, צוות תקשורת ואינטרנט, צוות לתקשורת עם העובדים, צוות תגובות וצוות משפטי הכולל עורכי דין מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות לטיפול במנהלים שיפגעו בעובדים השובתים.

המטה יחל בשבוע הבא בפעולות אינטסיביות מול מרכזי השירות בפלאפון ואף פעולות אחרות. אמש כבר החלו העובדים, יחד עם פעילים חברתיים, בהחתמת עצומה במרכזי השירות ובהפגנות מול המוקדים. העובדים אף עברו באוטובוס מיוחד ממוקד למוקד. העובדים השובתים יתגברו פעילות זו בשבוע הבא.

עיני אמר היום "אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום על הנסיון של מנכ"ל פלאפון לשבור את העובדים בצורה ברוטאלית, תוך שבירת שיאים חדשים של שפל ביחסי העבודה. ההסתדרות מתייצבת במלוא הכח מאחורי העובדים. אישור תשלום השכר מקרן השביתה הוא צעד ראשון. אם המנכ"ל חושב שיצליח לשבור את ההתארגנות בפגיעה כלכלית בעובדים הוא טועה".

עיני התייחס להחרפת המאבק. "החלטנו להחריף את המאבק בכל העוצמות לאחר שנחצו קווים אדומים. המנכ"ל שלח שליחים לפגוע בעובדים בתוך בניין ההסתדרות באמצעות לקיחת רכביהם מהחניה בבניין. זו פגיעה חמורה בעובדים בתוך בית ההסתדרות ועל זה לא נעבור בשתיקה".

עיני אף התייחס לגיבוי שנתן שאול אלוביץ לגיל שרון. "צר לי שהבעלים בחר לגבות את הצעדים הברוטאליים של המנכ"ל. זאת במקום להיכנס למהלך של הידברות עם העובדים. אני קורא לשאול אלוביץ להיכנס להידברות מיידית". ועד עובדי פלאפון מסר היום כי "זו עוד הוכחה לכך שההסתדרות עומדת מאחורי העובדים במאבק הצודק והעקרוני הזה. אם שאול אלוביץ וגיל שרון חושבים לשבור את העובדים באמצעות כל מיני צעדים ברוטאלים ופוגעניים כאלה ואחרים הרי שהמסר פה ברור וזה לא יצליח להם. אנחנו נחושים להמשיך בכל הכוח".