נסיך סעודי קנה מטוס פרטי מדגם A380; ראו מה יש בו

הנסיך ווליד בן טלאל עתיד לקבל בתחילת השנה גירסה מיוחדת של המטוס הגדול ביותר בעולם ■ בין הפינוקים במטוס: אולם אירועים, סוויטות מלכותיות, חנייה ל"רולס-רויס" ומעלית שמקשרת בין הקומות של המטוס

כשאנשי עסקים אמידים חושבים לקנות מטוס פרטי שישמש אותם במסעות שלהם ברחבי העולם, בדרך כלל הם מחפשים מטוסים קטנים יחסית שיכולים להכיל מספר מצומצם של נוסעים - מטוס מנהלים. אך כשזה מגיע לנסיך סעודי, אחד מהאנשים העשירים ביותר בעולם, הוא לא מסתפק בפחות ממטוס פרטי של איירבוס מדגם A380 - המטוס המסחרי הגדול ביותר בעולם.

על פי נשיא חברת איירבוס במזרח התיכון חביב פקייה, הנסיך וואליד בן טלאל עתיד לקבל בתחילת השנה הקרובה מטוס מדגם A380, שעלותו נאמדת בכ-485 מיליון דולר (כ-1.85 מיליארד שקל). אך המטוס שיקבל הנסיך הינו גירסה מיוחדת של דגם ה-A380, שרק לאחרונה נכנס לשירות אצל מספר מצומצם של חברות תעופה בעולם.

המטוס הנסיכותי יקבל את השם "הארמון המעופף", ויכלול בין היתר אולם אירועים, חדר ישיבות, 5 סוויטות מלכותיות, חדר תפילה עם שטיחים אלקטורנים שיהיו תמיד מכוונים לכיוון של מכה, מעלית שתקשר בין 3 הקומות של המטס, וחניה למכונית מסוג "רולס-רויס". על פי פקייה מדובר ברשימה חלקית של האבזור של המטוס החדש. על פי נשיא איירבוס במזרח התיכון, מדובר במטוס ראשון מהדגם הזה שיימסר לנסיך בן טלאל אך הוא מאמין כי החברה הצרפתית תחל לקבל הזמנות נוספות מאנשים נוספים עבור הדגם הזה ברגע שהנסיך הסעודי יקבל את המטוס שלו.

נציין שהנסיך וואליד בן טלאל הינו איש עסקים ונמנה עם עשירי תבל עם עסקים חובקי עולם. יש לו בין היתר אחזקות בפלאזה שבניו-יורק, בניוז-קורפ של רופרט מרדוק ורשת CNN, הוא גם מבין מחזיקי המניות העיקריים של חברת אפל והבעלים של חברת התקליטים הגדולה ביותר, והכמעט יחידה, בעולם הערבי "רוטאנה".