רוביני: קיימת סבירות גבוהה שארה"ב תיפול מהצוק

הכלכלן הפסימי פרופסור נוריאל רוביני ממשיך לדבוק בתחזיות השחורות שלו ■ בראיון ל"בלומברג" הוא טען כי גם אם הצדדים יגיעו להסכמה בנוגע לצוק הפיסקלי, כלכלת ארה"ב תסבול מירידה של 1.4% בתמ"ג

מצדיק את הכינוי שניתן לו כאשר חזה את המשבר הפיננסי של 2008, הכלכלן הפסימי נוריאל רוביני, או "ד"ר דום", הצהיר בסוף השבוע כי הוא צופה שארה"ב תיפול בסופו של דבר מהצוק הפיסקלי ותידרדר למיתון חריף.

בהתייחסו למצוק הפיסקלי - ביטול הטבות המס וקיצוץ רוחבי בהוצאות שייכנסו לתוקף ב-1 לינואר 2013 - רוביני אמר בראיון ל"בלומברג" בסוף השבוע כי "אני חושב שקיימת סבירות גבוה שאנו ניפול מהצוק". עם זאת, באותה נשימה הוא הוסיף כי זה לא יהיה כל כך נורא משום שאז תגובת השווקים תחייב את שני הצדדים להגיע להסכם.

רוביני נשאר נאמן לתחזיות הפסימיות שלו וטען באותו ראיון כי גם אם בוושינגטון יימצא פתרון למצוק הפיסקלי, יהיו לכך השלכות חמורות וכלכלת ארה"ב תתמודד עם ירידה של 1.4% בתמ"ג, בעקבות המדיניות הפיסקלית והעלאות המסים.

אולם, למרות התחזית הפסימית רוביני סבור כי מצבה הכלכלי של ארה"ב טוב בהרבה ממדינות אחרות. "בטווח הארוך, אני סבור כי הנתונים הכללכיים של ארה"ב חזקים מאלו של כל המדינות האחרות", הוא אמר. "בטווח הקצר, אני סבור שצפויה לנו עוד שנה של אנמיות בצמיחה הכלכלית".