משרד התקשורת לפרטנר ובזק: הסבירו את הסכם השוק הסיטונאי

מטרת ההסכם היא שפרטנר תוכל לספק ללקוחות באמצעות התשתית של בזק שירותי אינטרנט, קול, מדיה ושירותי טלוויזיה

פרטנר ובזק נתבקשו להופיע בפני משרד התקשורת על מנת להסביר את משמעות ההסכם שעליו חתמו בנושא השוק הסיטונאי.

מטרת ההסכם היא שפרטנר תוכל לספק ללקוחות באמצעות התשתית של בזק שירותי אינטרנט, קול, מדיה ושירותי טלוויזיה.

כפי שנחשף ב"גלובס", השוק הסיטונאי לא יוכל להתבסס על הסכם זה מפני שהוא עומד בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד התקשורת, שבעקבותיה הוצאה טיוטת תיק שירות להתייחסות.

על פי הטיוטה יש לבצע שינוי באחד הסעיפים המרכזיים לגבי השוק הסיטונאי, אשר נוגע לשאלה היכן מסתיימת אחריותו של בעל התשתית של הרשת כאשר הוא מספק שירות למפעיל מתחרה. עמדת פרטנר ובזק היא שאחריות בעל התשתית מסתיימת בתיבת התקשורת החיצונית לבניין, אולם משרד התקשורת קובע כי האחריות היא עד השקע הראשון בבית הלקוח.

מטרת משרד התקשורת אינה לכפות על המפעילים את האופן שבו יתקשרו, אלא לקבוע כי ההסכם בין שני מפעילים לא ייחשב מחייב עבור כלל השוק. רק תיק השירות שיאשר המשרד ייחשב מחייב, לצורך ההקלות שבזק צפויה לקבל תמורת מיסודו של השוק הסיטונאי.

הוט החלה להתקדם במו"מ עם חלק מהמפעילים בנושא השוק הסיטונאי. המגעים עדיין אינם בשלבים מתקדמים כמו עם בזק, אולם בניגוד לחודשים האחרונים, שבהם הוט ניסתה לדחות עד כמה שניתן את המו"מ, מסתמן שינוי בגישתה. עם זאת, עדיין קשה להעריך אם היא מתכוונת ליישם את השוק הסיטונאי.

בינתיים ניכר כי המפעילים ומשרד התקשורת מורידים הילוך בכל הקשור לדיונים סביב השוק הסיטונאי. זאת, ככל הנראה כיוון שכולם מבינים ששר התקשורת משה כחלון אינו מתכוון להכריע במחלוקות בין הצדדים בשל הבחירות הקרבות.