הטיפ היומי: מניית תעופה הנסחרת בדיסקאונט של 24%

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס מעלה את המלצתה למניית רייאנאייר מ"נייטרלי" ל"קנייה" ואת מחיר היעד מ-4.36 אירו ל-6 אירו

חברת התעופה רייאנאייר (Ryanair, סימול: RYA:ID) נסחרת במקביל בכמה בורסות, ובהן נאסד"ק, הבורסה בלונדון והבורסה בדבלין. שווי השוק של החברה עומד על כ-7 מיליארד אירו. החברה, המציעה טיסות מוזלות, הוקמה בשנת 1985, וכיום היא מפעילה טיסות ב-1,500 קווים ל-51 יעדים שונים, בעיקר באירופה ובצפון אפריקה.

אנו מצפים מרייאנאייר ליהנות מהמשך המגמה החיובית בתמחור גם במהלך המחצית השנייה של שנת 2013 ובשנת 2014 (שנת הכספים 2013 שלה החלה באפריל 2012). עובדה זו, יחד עם התחייבויות מצומצמות יחסית בכל הקשור להוצאות הוניות (CAPEX) של רייאנאייר, עשויה להוביל לשיפור התשואה על ההשקעה, וכן לשיפור מהותי בייצור מזומנים. אנחנו צופים שתזרים המזומנים החופשי של רייאנאייר בשנים 2013 עד 2015 יגיע ל-36% משווי השוק של החברה. לכן אנו מעריכים, כי רייאנאייר נסחרת בדיסקאונט ביחס לשוויה ההיסטורי.

אנחנו צופים שההכנסה הממוצעת מנוסע תצמח במהלך המחצית השנייה של 2013 בשיעור של 5.4%, ובשנה כולה הצמיחה תהיה בשיעור של 3.2%. החברה הרחיבה את האפשרות להזמין מושב שמור בטיסה, ויש לכך פוטנציאל לתמוך בהמשך הצמיחה. אנחנו מעריכים שכל שורה של מושבים, שנוספת לאפשרות להזמין מראש, תורמת 16 מיליון אירו להכנסות השנתיות, וברייאנאייר הרחיבו את האפשרות בשתי שורות.

השווי הנוכחי של רייאנאייר נראה יותר ויותר אטרקטיבי. מחיר היעד שלנו מתבסס על מכפיל 7.2 על בסיס מכפיל EV/EBITDAR (רווח תפעולי לפני פחת, הפחתות ודמי שכירות/חכירה) לשנה הקלנדרית 2013, ושל 6.1 לשנת 2014.

השווי של רייאנאייר נראה אטרקטיבי גם ביחס למתחרות. במחירה הנוכחי, כשמשווים את מכפיל ה-EV/EBITDAR, היא נסחרת בדיסקאונט לעומת easyJet.

אנחנו מעלים את ההמלצה למניית רייאנאייר מ"נייטרלי" ל"קנייה". במקביל, אנו מעלים את התחזיות שלנו על מנת לשקף את הציפיות לעלייה בהכנסות לפני מס. אנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-4.36 אירו ל-6 אירו - כ-24% מעל מחירה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, גולדמן זאקס