לאחר שישראמקו זינקה 40%: כלל מעלה שווי "תמר"

כלל פיננסים מעלה את שווי "תמר" ל-15.1 מיליארד דולר וצופה ייצוא גז ■ האנליסט ירון זר מעלה את מחיר היעד של ישראמקו ל-71 אגורות בהמלצת "תשואת יתר" ■ מסביר כי בחודשים האחרונים ירד משמעותית הסיכון ב"תמר"

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר מעלה היום (ד') המלצה ומחיר יעד למניית ישראמקו ל"תשואת יתר" במחיר של 71 אגורות ליה"ש, פרמיה של 16% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה. נזכיר כי ישראמקו זינקה בכ-43% בארבעת החודשים האחרונים.

בעבודה, שהגיעה לידי "גלובס", מעריך זר כי תגלית "תמר" תייצא גז וכי שווי המאגר עומד על 15.1 מיליארד דולר, מעל התמחור המקובל בשוק. זר כותב עוד כי בחודשים האחרונים ירד משמעותית הסיכון של "תמר", זאת הודות לחתימת חוזי מכירה, הסדרת החלק הארי של הרגולציה, התקדמות הקמת הפרויקט (צפי לתחילת זרימת גז - אפריל 2013, ה.ק.) ואישור מהמדינה לשלב ב' של אישור הרחבה על ידי מדחסים ואחסון בים תטיס.

זר מסביר עוד כי קיימת התקדמות משמעותית בפרויקט הנזלה צף (FLNG). על פי זר, מדובר באבן דרך חשובה אשר מקדמת משמעותית את היתכנות הפרויקט.

בנוסף, "תמר" עתידה ליהנות מעליית מחירי החשמל, שכן חלק ניכר מהסכמי מכירת הגז לשוק המקומי צמודים לתעריף ייצור החשמל. "לפיכך, 'תמר' תיהנה בעקיפין, בשנים הקרובות, מעלייה במחירי החשמל. יודגש כי התחלת פעילות 'תמר' תמנע עלייה חדה יותר במחירי החשמל אך לא צפויה להפחית את מחירי החשמל", נכתב.